225 / 45 R17 94 W.
Какво означават числата по моите гуми? Структура на гумите, диаметър на джантата, допустима максимална скорост... . Наред с производителя и името на продукта ще намерите и друга важна информация по Вашите гуми.
Поведение на зимните гуми на заснежена пътна настилка
Спирачен път от 50 км/ч до състояния на покой.
Много слоеве за по-голяма сигурност.
Гумата се състой от контактна повърхност и скелет.
Контактна повърхност
1. Протектор - за добро сцепление с пътя и по-сигурното преминаване
през мокри участъци.
2. Бандаж на гумата - позволява висока скорост на
движение.
3. Стоманена оплетка - подобрява стабилността на движение и намалява
съпротивлението при движение.
Скелет на гумата (каркас)
4. Вътрешна оплетка - осигурява здравина на гумата и по-високо
вътрешно налягане.
5. Вътрешен слой - осигурява херметичността на гумата.
6. Борд - защитава от странични увреждания.
7. Сърцевина на борда - допринася за стабилността, комфорта и
по-доброто управление.
8. Усилващ слой на борда - грижи се за здравата връзка между гумата и
джантата.
9. Обръч на борда- помага за стабилно движение и прецизен контрол.
Така Вашите гуми ще имат по-дълъг експлоатационен живот.
Съвети за поддръжка на Вашите гуми. Максималният експлоатационен срок на гумите е 6 години – при условие, че не са повредени и протекторът не е износен по-рано. Какво можете да направите, за да издържат Вашите гуми по-дълго? Ето някои съвети.
Правилното налягане в гумите.
По-нисък разход. По-голяма сигурност.
Подходящото налягане може да откриете в ръководството за експлоатация и от вътрешната страна на капачката за резервоара. То може да се различава до 1 bar в зависимост от товара, който ежедневно се превозва.
Ако налягането в гумата е прекалено високо, силите между пътя и автомобила се пренасят само през средната част на гумата. Това означава не само по-лош комфорт, но и неравномерно износване на гумата, което води след себе си до по-бързото ѝ амортизиране.
Манометри за измерване на налягането може да откриете на бензиностанциите. От ноември 2014 всеки един автомобил е стандартно оборудван със система за следене на налягането в гумите. При възможност, проверявайте налягането на гумите, докато те са студени. Ако измервате налягането на топла гума, не трябва да го спадате ръчно до препоръчителните стойности.
Налягането в гумата спада средно с 0,1 bar в рамките на 3 месеца. Ако налягането спада по-бързо, гумата или вентила най-вероятно изпускат. Следете ги и ако имате съмнения се свържете с най-близкия до Вас Volkswagen партньор.