Меню
Затваряне на менюто
Затвори

Гуми и джанти Какви познания имате за гумите? Намерите тук съвети и хитринки.

Гуми и джанти Какви познания имате за гумите? Намерите тук съвети и хитринки.

Вашите гуми правят средно една околосветска обиколка и са Вашият контакт с пътя. Те са съставени от над 200 материала, сред тях стомана и изкуствена коприна. С правилното налягане даже спестявате пари. Искате ли още интересни познания и полезни съвети? Има ги тук.

225 / 45 R17 94 W.

Какво означават числата по моите гуми? Структура на гумите, диаметър на джантата, допустима максимална скорост... . Наред с производителя и името на продукта ще намерите и друга важна информация по Вашите гуми.

Поведение на зимните гуми на заснежена пътна настилка

Спирачен път от 50 км/ч до състояния на покой.

Много слоеве за по-голяма сигурност.

Гумата се състой от контактна повърхност и скелет.

Контактна повърхност
1. Протектор
 - за добро сцепление с пътя и по-сигурното преминаване през мокри участъци.
2. Бандаж на гумата
 - позволява висока скорост на движение.
3. Стоманена оплетка
 - подобрява стабилността на движение и намалява съпротивлението при движение.

Скелет на гумата (каркас)
4. Вътрешна оплетка
 - осигурява здравина на гумата и по-високо вътрешно налягане.
5. Вътрешен слой
 - осигурява херметичността на гумата.
6. Борд
 - защитава от странични увреждания.
7. Сърцевина на борда
 - допринася за стабилността, комфорта и по-доброто управление.
8. Усилващ слой на борда
 - грижи се за здравата връзка между гумата и джантата.
9. Обръч на борда
- помага за стабилно движение и прецизен контрол.

Така Вашите гуми ще имат по-дълъг експлоатационен живот.

Съвети за поддръжка на Вашите гуми. Максималният експлоатационен срок на гумите е 6 години – при условие, че не са повредени и протекторът не е износен по-рано. Какво можете да направите, за да издържат Вашите гуми по-дълго? Ето някои съвети.

Правилното налягане в гумите.

По-нисък разход. По-голяма сигурност.

Често задавани въпроси Налягането според предписанията ли е?

Подходящото налягане може да откриете в ръководството за експлоатация и от вътрешната страна на капачката за резервоара. То може да се различава до 1 bar в зависимост от товара, който ежедневно се превозва.

Често задавани въпроси Добре ли е да се шофира с по-напомпани гуми?

Ако налягането в гумата е прекалено високо, силите между пътя и автомобила се пренасят само през средната част на гумата. Това означава не само по-лош комфорт, но и неравномерно износване на гумата, което води след себе си до по-бързото ѝ амортизиране.

Често задавани въпроси Измерване на налягането.

Манометри за измерване на налягането може да откриете на бензиностанциите. От ноември 2014 всеки един автомобил е стандартно оборудван със система за следене на налягането в гумите. При възможност, проверявайте налягането на гумите, докато те са студени. Ако измервате налягането на топла гума, не трябва да го спадате ръчно до препоръчителните стойности.

Често задавани въпроси Гумата ми спада ли?

Налягането в гумата спада средно с 0,1 bar в рамките на 3 месеца. Ако налягането спада по-бързо, гумата или вентила най-вероятно изпускат. Следете ги и ако имате съмнения се свържете с най-близкия до Вас Volkswagen партньор.

Ами сега!
Изглежда браузърът ви не е актуален. Може би уебсайтът ни не работи оптимално. Повечето браузъри (но не и MS Internet Explorer 11 и по-стари) все още работят добре.

Препоръчваме ви да актуализирате вашия уеб браузър!
Последната версия може да гарантира добро изживяване навсякъде в Интернет.

Благодарим ви за посещението,
Вашият Volkswagen екип