За най-доброто възможно потребителско изживяване:
Този сайт използва "бисквитки“ за най-доброто възможно потребителско изживяване. Ако останете на страницата, Вие се съгласявате с използването на "бисквитки" (безусловно необходими "бисквитки"). "Бисквитките", за които е необходимо съгласие (аналитични "бисквитки", функционални "бисквитки", "бисквитки" за персонализирано съдържание) се използват само след тяхното активиране. Ако сте съгласни с използването на "бисквитки", идентификационните данни ще се обработват от нашите партньори (доставчици на "бисквитки" и доставчици на ИТ услуги). Отговорен за този уебсайт и "бисквитките" е Порше БГ ЕООД. Допълнителна информация за използваните "бисквитки" и тяхното деактивиране може да намерите в нашата
Активиране на всички бисквитки
Затваряне на менюто
Затвори

T5 ("Bulli")

Volkswagen Лекотоварни автомобили още веднъж надгради многообразието от предшестващи производствени серии на Transporter: за първи път този мултиталант се предлага с три височини на покрива. Той изпреварва предшественика си чрез спечеления от по-стръмните панели на каросерията допълнителен обем за товар. Нова е и версията на оборудване Shuttle. Универсалността се демонстрира и от единична или двойна кабина с шасита за специални конструкции - независимо дали за товарни платформи, хладилни камиони или теглещи автомобили.

Тенденцията за луксозни лимузини с голям капацитет расте постоянно и се откроява в Европа все по-ясно. Все повече собственият автомобил е свързан със спорт, хоби и професия. Едно решение за това е Multivan, който на практика създава самостоятелен сегмент превозни средства. Новият Multivan свързва интензивното преживяване на пространството с многообразните варианти на използване на оборудването. Новата вариация в задната част на Multivan е дефинирана от система с плъзгащи се релси в пода. Върху тази система могат да бъдат фиксирани на предпочитано място отзад отделни седалки, лежаща многоместна седалка и маса. Новото е, че, облегалките на всички седалки отзад могат да се сгъват върху площта за сядане като сандвич. Отделните седалки и задната седалка в новия Multivan образуват повърхността за лежане

В сравнение с предшественика си, тук впечатление правят по-строгите линии и по-изразеният дизайн на елементите. По-широкото междурелсие и рамо подсилват впечатлението за мощност. Решетката и бронята са изработени от формована част.

Освен серийните еърбези на седалката на шофьора и на спътника до него, Multivan, като първият ван на мултивариантите, предлага като опция еърбези за главите на пътниците в купето.

Като първи производител в сегмента транспортери, Volkswagen Лекотоварни автомобили предлага към системата ESP и спирачен асистент. Стандартният четириканален ABS и принадлежащата към стандартното оборудване система за управление на приплъзване на задвижването (ASR), която също регулира управлението на двигателя, допълват пакета за активна безопасност.

В Multivan се използва ново поколение дизелови двигатели. Всички дизелови двигатели сега работят с помпа-дюза с инжекционно впръскване и турбокомпресор, задвижван от отработените газове на двигателя, с променлива геометрия на турбината. Нова разработка и уникален в световен мащаб е 6-степенният-Tiptronic за напречен монтаж, който може да бъде поръчан само за транспортер със задвижване на предните колела, а също и само в комбинация с пет- и шестцилиндровите двигатели. Tiptronic предлага възможността за ръчно превключване. Серийно производство е новата 6-степенна-автоматична скоростна кутия в Transporter с V6-двигател (предно задвижване).

Отличната и безопасна работа на Transporter задава стандарти. Задвижването на предните колела впечатлява с високата стабилност на каросерията и новия дизайн на цялата ходова част, с отлична динамика и стабилност при шофиране. Амортисьорните стойки McPherson отпред и принципът на оста на наклонения волан с миниблок пружини и отделни амортисьори помагат на Transporter да придобие характеристики за шофиране на лек автомобил. Освен това добре оразмерени стабилизатори на двете оси ограничават наклона на преобръщане на новия транспрортер.

Варианти на моделите

Modellvarianten/Bauzeit: Motor: Einbaulage Motor: Antrieb: Radstand (mm): Länge/Breite/Höhe (mm):
T5 1.9
T5 2.5
T5 2.0
T5 3.2
Diesel:
1.9: Vierzylinder-Pumpe-Düse-Diesel
2.5: Fünfzylinder-Pumpe-Diesel
Benziner:
2.0: Vierzylinder-Ottomotor
3.2: V6-Ottomotor
quer nach vorne geneigt Allradantrieb 4MOTION, Frontantrieb 3.000
3.200
Kurzer Radstand:
4.892/1.904 - 2.283/1.950 - 1.990
Langer Radstand:
5.292/1.904 - 2.283/1.950 - 1.990

Версии на двигателите

Новите двигатели осигуряват удоволствие и адекватно задвижване при ежедневно шофиране. Двата суверенни бензинови двигателя постигат 85 kW / 116 к.с. и 170 kW / 231 к.с., усъвършенстваната дизелова гама предлага диапазон от 77 kW / 105 к.с., като се започне от четирицилиндровия и от 96 kW / 131 к.с. до 128 kW / 174 к.с. при петцилиндровия. Особено удоволствие при шофирането създава новоразработеният и икономичен петцилиндров дизелов двигател помпа-дюза с 2,5 литра работен ходов обем, който в зависимост от нивото на мощност затяга кривата на въртящия момент от 340 до 400 нютон-метра. Уникален в сегмента на бусовете / вановете досега: всеки пет и шестцилиндров вариант получава шест предавки - и не само при ръчната, но и при автоматичната скоростна кутия.

В зависимост от моторизацията спирачните дискове на ходова част с размери 16 или 17 цола забавят Multivan-моделите. Четириканалните ABS и ASR са стандартно оборудване серийно производство. Като опция се предлага ESP (Серия при 128 kW TDI и 170 kW V6). 

Modellvarianten/Bauzeit: Hubraum (cm3): Leistung (kW/PS - bei min-1): max. Drehmoment (Nm - bei min-1):
2.0
Vierzylinder Otto  
1.984   85/116/5.200 170/2.600
3.2 V6
Sechszylinder Otto
3.189 173/235/6.200 315/2.900
1.9 TDI
Vierzylinder          
1.896 77/105/3.500 250/2000
2.5 TDI
Fünfzylinder          
2.460 96/131/3.500 340/2.000
2.5 TDI
Fünfzylinder          
2.460 128/174/3.500 400/2.000

Технологично развитие на модела

Нововъведения при развитието на модела.

Нововъведения
2003

Шест-степенна-автоматична скоростна кутия
Нова разработка и уникален в световен мащаб е шестстепенният типтроник за напречен монтаж, който може да бъде поръчан само за задвижване на предни колела на Multivan, а също и само в комбинация с пет- и шестцилиндровите двигатели. Предимството на Tiptronic се крие в ръчното му превключване. В позиция "S" се активира спортна предавка.

Нововъведения
2004

4MOTION задвижване на четирите колела

От началото на 2004 г. Transporter се предлага и със задвижване на четирите колела. За разлика от своя предшественик, той не е вече с Visco-съединител, а с Haldex-съединител. Разбираемо е, че променената технология на задвижване на четирите колела, води до ново име. Така познатото досега наименование "Syncro" е заменено от собственото име на концерна "4MOTION".

Transporter Shuttle и Caravelle

С два нови варианта на минибус, комфортният Transporter Shuttle и ексклузивния Caravelle, Volkswagen разширява предложенията си за автомобили, подходящи за изискан транспорт на пътници, те разполагат с девет седящи места в разпределение 3-3-3 и се предлагат с късо (3000 мм) или дълго междуосие (3400 мм).

Multivan Family

С Multivan Family Volkswagen предлага един атрактивен и изгоден специален модел, който е насочен най-вече към семействата и хората, интересуващи се от спорт. Оборудван е като 6-местен с гъвкава концепция на седалките на плъзгащи релси за въртящата се отделна седалка и триместната седалка, с практична сгъваема масичка, както и лесен за почистване пластмасов под.

Шатълът Transporter е особено подходящ за превоз на пътници в такси-компании или туристически организатори, или в хотелската индустрия и бизнеса с коли под наем.

Висококачественият Caravelle е определен за ексклузивен транспорт на пътници: в 4- и 5-звездните хотели, за луксозни обиколки за разглеждане на забележителности и като шатъл за летищни трансфери.

Multivan Family - атрактивният специален модел на Volkswagen.

Нововъведения
2005

Новият Multivan Beach

VW бусът винаги е бил синоним за "мобилно свободно време". С новия Multivan Beach Volkswagen пуска на пазара автомобил, който, както никой друг, е последвал стъпките на "Bulli". Само с няколко ръчки Multivan Beach може да се превърне в кемпер за двама. В основата на тази чудесна универсалност в Multivan Beach е релсова система на пода и по страничните стени, която осигурява сигурно закрепване на подвижните и разглобяеми модули за обзавеждане. Релсовата система на двете вътрешни стени се грижи за подредено вътрешно пространство.

Според индивидуалните нужди, Multivan Beach, който е само дизел, се предлага с четири икономични TDI двигатели (от 1,9 л с 63 кВт./86 к.с. до 2.5 л със 128 кВт./174 к.с.). Като опция гъвкавият Allround автомобил може а бъде поръчан като петцилиндров турбодизел също с комфортния 6-степенен типтроник или с 4MOTION задвижване на четирите колела.

Multivan Beach, всеобхватният автомобил за свободното време.

Освежаващо различен е дизайнът му със серийния цвят металик Offroadgrey и възможността за избор на фолио в цветовете Sundown Orange, Limette или Stoneblue.

Подвижната къмпинг кутия е базата за автомобили за отдих на Volkswagen през 1951 г. Познатата от California, двуместна седалка вдясно заедно с тапицираната мултифлекс- плоскост  (удължаване на леглото) може лесно да се трансформира в удобно легло. 

Нововъведения
2007

Авантюристичен: Multivan PanAmericana
С новия специален модел със задвижване на четирите колела PanAmericana Volkswagen предлага на всички приключенци, които обичат също да се движат и извън пътното платно, безопасна алтернатива. Multivan PanAmericana ни напомня за приблизително 23 000 километров маршрут от Аляска до огнената земя, който е изминат през 1999 г. от Multivan със задвижване на всички колела за рекордното време от само 15 дни. Боядисаният в цвят "Salt Lake Grey" специален модел с 4MOTION задвижване на четирите колела е почит на това постижение. С външност на Bulli, подкартерна защита и защита на странични прагове, той ясно демонстрира своите офроуд качества на пръв поглед.

Ново: Multivan с дълго междуосие

Volkswagen разширява гамата на предлаганите пътнически автомобили с XL-версия. С 40 см удължен вариант на Multivan - Multivan дълга база - VW удовлетворява често изразяваното желание за още повече пространство и още повече гъвкавост и променливост при пътническите автомобили. Основният елемент тук е иновативната система от релси. По желание вътре могат да бъдат индивидуално позиционирани до осем седящи места.

Ново: Multivan Startline и Multivan Atlantis
Volkswagen предлага на своите клиенти два нови варианта Multivan, които отговарят на най-разнообразните изисквания. Multivan Startline - разпознаваем по сребристите странични ивици и спортно елегантният специален модел Multivan Atlantis, който обединява индивидуалност, гъвкавост и комфорт по неподражаем начин. Тук могат да намерят място до 7 души.

Нововъведения
2008

Ново във Volkswagen: Multivan Family

Както самото има подсказва, Volkswagen Лекотоварни автомобили разширява своята гама пътнически автомобили с още един специален модел - Multivan Family. Новият Multivan Family, който се базира на вариант Comfortline, хвърля мост между новака Multivan Startlinе и Multivan Comfortline. Петместният автомобил впечатлява с комфортното си оборудване като мултифункционален дисплей, централно заключване и климатична система, и с триместната си седалка, която може да се разгъне до повърхност за лежане.

Още по-атрактивен: Новия TransVan

"Транспортният професионалист", проектиран специално за австрийския пазар, съчетава най-доброто от две концепции за автомобил - а именно пространството, предлагано от Transporter, и комфорта на петместен ван. Наличната гама двигатели на новия TransVan не оставя неизпълнени желания, като обхваща четири TDI с мощност между 84 и 174 к.с., както и два бензинови двигателя със мощност 116 и 235 к.с. (V6).

Ново: Multivan United

Multivan United обединява спортен дух, елегантност и комфорт. Те допълнително се подчертават от ниското спортно окачване и надписа United на капака и страничния панел.

Нововъведения
2009

Новото поколение T5

Едно поколение на Transporter, Multivan, Caravelle и California се представя по-сигурно, по-умно, по-комфортно и по-икономично, както и с по-нов дизайн. Предната част е изцяло модифицирана. Ясните, хоризонтални линии правят серията да изглежда по-висококачествена и извън времето. Напречните лайстни на предпазната решетка на радиатора са винаги в черно. В допълнение, новият, по-икономичен и изключително тих турбодизел (TDI) вече има Common-Rail впръскване. В допълнение, 7-степенна скоростна кутия с два съединителя (DSG) ще се предлага като опция за първи път в целия свят в този клас. Също така ново е електронно управляемото задвижване на четирите колела (4MOTION с Haldex-съединител от 4-то поколение).

Новото поколение T5 предлага за първи път комбинацията от задвижване на четирите колела и автоматична трансмисия. 4MOTION с 6-степенна ръчна скоростна кутия може да се комбинира с TDI двигатели със 103 кВт./140 к.с. и 132 кВт./180 к.с.

Нововъведения
2010

T5 4MOTION - новото поколение

Технологичният връх на новото поколение T5 е комбинацията от TDI със 180 к.с. с DSG и задвижване на четирите колела.

Нововъведения
2011

BlueMotion Technology се предлага в комбинация с TDI двигател 103 кВт./140 к.с. i 2.0 TSI със 110 кВт./150 к.с.

Нововъведения
2012

Два нови варианта на двигатели

С два нови варианта на двигатели се отличава успешната T-линия - тя обхваща Transporter, Caravelle, Multivan и California. 

Нови варианти на скоростна кутия

С късата скоростна кутия на специалиста по задвижване на всички колела Seikel Volkswagen Лекотоварни автомобили вече предлага нов вариант на скоростна кутия за почти всички модели T5 4MOTION - 103 кВт./140 к.с. TDI. Тя е подходяща особено за движение по твърди терени, както и за транспортиране на хора и материали до труднодостъпни места.

С новата XL-версия

Volkswagen Лекотоварни автомобили е разширил предлагането си на специални доработки при T5 дълга база и бордови XL-версия. С размери от 3150 мм x 2040 мм и товарна площ от около 6,4 м² T5 Kasten дълга база е перфектният партньор за най-разнообразни транспортни задачи. Така например тук могат да се сместят до пет европалета или дълги товари с дължина от 3000 мм.

Два нови специални модела: California Beach Edition & Comfortline Edition

Отвън специалните модели "Edition" могат да бъдат разпознати по матово черния покрив и 17-цоловите алуминиеви колела "Cascavel", както и по черните дръжки на вратите, тъмните задни светлини, черната Б-колона и черните акценти от фолио в задната част и на страничните прагове, както и по матово черната боя в долната част на предната броня. Потъмнени странични прозорци от B колоната нататък в купето, рейки за багажник на покрива в сребристо и тента в черно (по избор) допълват външния вид.

California Beach Edition.

Бордови.

Бордови дълга база.

Нововъведения
2014

Нов двигател

Здрав и пестелив: Transporter и Multivan BlueMotion сега са с двигател 103 кВт./140 к.с. TDI.

Чао, чао Bulli!

Последното Bulli от Бразилия пристигна в Хановер. След 56 години, в края на 2013 г. производството на Transporter в Бразилия е преустановено. По-строгите правила за безопасност и емисии правят бъдещото типово одобрение невъзможно. Краят на една ера: До тогава в Бразилия се произвеждаха над 1,12 милиона Bulli.

Галерия

Икона, последна версия.

„Bulli“ е безспорно иконата сред лекотоварните автомобили и е пуснат в движение през 1950 г. за първи път. От T1 до T6 в световен мащаб са продадени почти дванайсет милиона автомобила. Сега производствената серия има ъпдейт: T6.1

Ами сега!
Изглежда браузърът ви не е актуален. Може би уебсайтът ни не работи оптимално. Повечето браузъри (но не и MS Internet Explorer 11 и по-стари) все още работят добре.

Препоръчваме ви да актуализирате вашия уеб браузър!
Последната версия може да гарантира добро изживяване навсякъде в Интернет.

Благодарим ви за посещението,
Вашият Volkswagen екип