За най-доброто възможно потребителско изживяване:
Този сайт използва "бисквитки“ за най-доброто възможно потребителско изживяване. Ако останете на страницата, Вие се съгласявате с използването на "бисквитки" (безусловно необходими "бисквитки"). "Бисквитките", за които е необходимо съгласие (аналитични "бисквитки", функционални "бисквитки", "бисквитки" за персонализирано съдържание) се използват само след тяхното активиране. Ако сте съгласни с използването на "бисквитки", идентификационните данни ще се обработват от нашите партньори (доставчици на "бисквитки" и доставчици на ИТ услуги). Отговорен за този уебсайт и "бисквитките" е Порше БГ ЕООД. Допълнителна информация за използваните "бисквитки" и тяхното деактивиране може да намерите в нашата
Активиране на всички бисквитки
Затваряне на менюто
Затвори

VW T1 ("Bulli")



Заводски код:
Тип 2 Transporter 1

В младата република нараствали нуждите от транспорт. По този повод е разработена нова категория автомобили. Първите скици възникнали през 1947 г. Те се доближават много до по-късното изпълнение, като например разделението на пространствата или концепцията за задвижване. Фазата на подготовка и тестване бързо напредва. Увеличеният полезен товар поставя нови изисквания към стабилността и издръжливостта. Поради тази причина не може да има връщане назад към еднакви части, а се разработва ново шаси. Първият тестов модел от 1949 г. достига максимална скорост от 85 км/ч и има пълен товар от 750 килограма. Както обикновено, предното стъкло е разделено на части. Стъклата са плоски поради разходи и производствени причини.

Собственото тегло от 850 килограма се определя от изпълнителния директор на Volkswagen Хайнрих Нордхоф. Когато теглото се намира над зададената стойност, броните и задното стъкло се отстраняват, за да не се превишава граничната стойност. През пролетта на 1950 г. във Волфсбург започва производство на вариантите Kasten, Kombi, Малък бус ("Бус с прозорци") и от 1951 г. автомобилът с товарна платформа. Заедно с тях се появяват и специалните модели, като напр. полицейски автомобил и линейка и търговският автомобил (автопавилион) със страничен капак. T1 създава основата за първите каравани. Също така и за специалния модел, който по-късно е наречен "Samba". Той се произвежда от 1951 г. до 1967 г. и е оборудван със седем или девет седалки и 23 прозореца. До днес той все още е най-желаният модел от серията.

Варианти на моделите

Моделен вариант/Период на производство: Двигател: Място на вграждане на двигателя: Задвижване: Междуосие (mm): Дължина/Ширина/Височина (mm):
T1 1.1: 1950 – 1954
T1 1.2: 1954 – 1965
T1 1.5: 1963 – 1967
4-цилиндров-Boxer, с въздушно охлаждане отзад, надлъжно Задно 2.400 4.150/1.660/1.940
4.280/1.750/1.940 (с броните)

Версии на двигателите

Моделен вариант/Период на производство: Работен обем (cm3): Мощност (кВт./к.с. - при min-1): макс. Въртящ момент (Nm - при min-1):
1.1 (1950 – 1954) 1.131 18/25/3.300 68/2.000
1.2 (1954 – 1965) 1.191 22/30/3.400
25/34/3.600 (ab 1960)
76/2.000
82/2.000 (ab 1960)
1.5 (1963 – 1967) 1.493 31/42/3.800
32/44/4.000 (ab 1965)
95/2.200
100/2.000 (ab 1965)

Технологично развитие на модела

Нововъведения при развитието на модела.

Нововъведения
1950

Въвеждане на преградна стена към товарното отделение и вентилация на товарното отделение посредством въздушни процепи в страничната стена. От ноември отпада задната VW емблема.

Нововъведения
1951

Монтиране на малък заден прозорец. Въвеждане на седем- съответно деветместен "специален модел", наречен по-късно просто "Samba", с общо 23 прозореца и шибидах от плат. Представяне на първата линейка. Westfalia представя къмпинг кутия (Campingbox). Тя лесно се монтира и демонтира и така превръща много използвани в ежедневието транспортери и минибуси в първия кемпер по време на ваканция.

Нововъведения
1953

Скоростната кутия е синхронизирана. Седем-, съответно деветместният "специален модел" получава задна броня. Плоскостите в товарната платформа се сдобиват с правоъгълни вдлъбнатини за втвърдяване (зиковане).

Нововъведения
1954

През януари двигателят от 1100 ccm се заменя от идващия от "костенурката" 1200-ccm-Boxer с 30 к.с. Тази стъпка на развитие дава на Transporter мощ, от която той спешно се нуждае. Тахометърът достига до 100 км/ч вместо до 80 км/ч. Освен това за всички други модели е монтирана задна броня. Westfalia произвежда първия къмпинг бус.

Нововъведения
1955

Подаване на свеж въздух през предното стъкло подобрява климата в купето. Освен това има арматурно табло от единия до другия край и волан с две вместо с три спици. Новост е и задната клапа, която влиза в серийно оборудване. Намалява се двигателния отсек и така отпада големия капак на двигателния отсек (т.нар. Barndoor). Обемът на товарното отделение се увеличава от 4,6 на 4,8 куб.м. Резервното колело е изправено в кухина зад предните седалки. Гуми 15" вместо 16".

Нововъведения
1956

Стартерът е подсилен. Производството е преместено от Волфсбург в Хановер-Щьокен. Автомобил с номер на шаси 171056 е първият, прозиведен в столицата на Долна Саксония.

Нововъведения
1958

Стоп-светлините в задните фарове заменят средната стоп-светлина. Въвеждане на двойната кабина.

Нововъведения
1959

Ново позициониране на задните светлини.

Нововъведения
1960

Променят се броните и мигачите отпред. Мощността на двигателя се покачва до 34 к.с. Минибусът достига максимална скорост от 100 км/ч - с дълъг старт и при благоприятни условия. Тахометърът сега достига до 120 км/ч.

Силно търсеният в днешно време деветместен "Специален модел", наречен "Samba": Със своите многобройни прозорци той предлага много светло купе. Тук във версията от 1960 г. с мигачи отпред.

Нововъведения
1962

Шофьорът получава отделна седалка вместо пейката за сядане. Монтиране на подсилени дръжки на вратите, а от ноември и ключалки.

Минибусът от моделната 1962 година показва T1 още с малки предни мигачи.

Нововъведения
1963

Въвеждане на двукамерните задни светлини с жълто мигащо поле. Начало на производството на товарния вариант с висок таван. Товарното отделение нараства до 6 куб.м. Въвеждане на ръкохватки от страната на предното пасажерско място върху носача на арматурното табло.

Нововъведения
1964

Последната производствена година на двигател с 34 к.с. Отоплителната вентилация вече не е в напорна тръба, а през отделни шлицове в предния панел. Монтиран е ограничител на оборотите. Заглушаващ шум сега предупреждава да увеличите или намалите скоростта. През август (моделна година 1965) преобразуване на номера на шасито от последователен 1328871 до модел, година на производство и последователен на година 21 5 019888.

Нововъведения
1962

С помощта на друг карбуратор и по-големи клапани мощността на двигателя нараства до 44 к.с. T1 получава обслужване за светлинния сигнал на превключвателя на мигачите.

Уикенд и слънце: Westfalia от Реда-Виденбрюк предлага висококачествено къмпинг-оборудване за Тип 2.

Нововъведения
1966

Бордовата мрежа е пренастроена от шест на дванадесет волта. Въвежда се система с един ключ и монтаж на предпазни колани (също в купето).

Нововъведения
1967

През лятото производството приключва. Последният номер на шаси е 217 148 459. Общо около 1,83 милиона автомобила са напуснали заводите във Волфсбург и Хановер.

Галерия

Икона, последна версия.

„Bulli“ е безспорно иконата сред лекотоварните автомобили и е пуснат в движение през 1950 г. за първи път. От T1 до T6 в световен мащаб са продадени почти дванайсет милиона автомобила. Сега производствената серия има ъпдейт: T6.1