Меню
Търене

В младата република нараствали нуждите от транспорт. По този повод е разработена нова категория автомобили. Първите скици възникнали през 1947 г. Те се доближават много до по-късното изпълнение, като например разделението на пространствата или концепцията за задвижване. Фазата на подготовка и тестване бързо напредва. Увеличеният полезен товар поставя нови изисквания към стабилността и издръжливостта. Поради тази причина не може да има връщане назад към еднакви части, а се разработва ново шаси. Първият тестов модел от 1949 г. достига максимална скорост от 85 км/ч и има пълен товар от 750 килограма. Както обикновено, предното стъкло е разделено на части. Стъклата са плоски поради разходи и производствени причини.

Собственото тегло от 850 килограма се определя от изпълнителния директор на Volkswagen Хайнрих Нордхоф. Когато теглото се намира над зададената стойност, броните и задното стъкло се отстраняват, за да не се превишава граничната стойност. През пролетта на 1950 г. във Волфсбург започва производство на вариантите Kasten, Kombi, Малък бус ("Бус с прозорци") и от 1951 г. автомобилът с товарна платформа. Заедно с тях се появяват и специалните модели, като напр. полицейски автомобил и линейка и търговският автомобил (автопавилион) със страничен капак. T1 създава основата за първите каравани. Също така и за специалния модел, който по-късно е наречен "Samba". Той се произвежда от 1951 г. до 1967 г. и е оборудван със седем или девет седалки и 23 прозореца. До днес той все още е най-желаният модел от серията.

Варианти на моделите

Моделен вариант/Период на производство:
Двигател:
Място на вграждане на двигателя:
Задвижване:
Междуосие (mm):
Дължина/Ширина/Височина (mm):
T1 1.1: 1950 – 1954</br>T1 1.2: 1954 – 1965</br>T1 1.5: 1963 – 19674-цилиндров-Boxer, с въздушно охлажданеотзад, надлъжноЗадно2.4004.150/1.660/1.940</br>4.280/1.750/1.940 (с броните)

Версии на двигателите

Моделен вариант/Период на производство:
Работен обем (cm<sup>3</sup>):
Мощност (кВт./к.с. - при min<sup>-1</sup>):
Макс. въртящ момент (Nm - при min<sup>-1</sup>):
1.1 (1950 – 1954)1.13118/25/3.30068/2.000
1.2 (1954 – 1965)1.19122/30/3.400</br>25/34/3.600 (от 1960)76/2.000</br>82/2.000 (от 1960)
1.5 (1963 – 1967)1.49331/42/3.800</br>32/44/4.000 (от 1965)95/2.200</br>100/2.000 (от 1965)

Технологично развитие на модела

Нововъведения при развитието на модела.

Галерия

Smaba-Sondermodell_Bulli_VW_1960_T1_Typ2_rot_Neunsitzer
T1_Typ2_Transporter_VW_Bulli_blau_weiß_Samba_1962
T1_Campingbus_Westfalia_Bulli_Тип2_VW_отворен покрив
T1_VW_Kastenwagen_1950_blau_Typ2
T1_VW_Bulli_rot_Typ2

Икона, последна версия.

„Bulli“ е безспорно иконата сред лекотоварните автомобили и е пуснат в движение през 1950 г. за първи път. От T1 до T6 в световен мащаб са продадени почти дванайсет милиона автомобила. Сега производствената серия има ъпдейт: T6.1

vw prospekte preislisten download kataloge pdf