През 1990 г. Volkswagen стартира с ново поколение транспортетер. Изцяло новоконструираният Volkswagen транспортер и бус с наименование на производствената линия T4 се представя с предно задвижване и предно монтирани задвижващи агрегати. Що се отнася до броя на вариантите и версиите на каросерията, T4 се свързва с различни разширения към моделната гама на своя предшественик. За търговски цели на разположение са по-конкретно затворената каросерия, остъкленото комби, автомобилът с товарна платформа с по-висока и по-дълбока товарна площ, както и двойната кабина. За първи път транспортерът се предлага като шаси и влекач за допълнителен демонтаж, монтаж и прикачване. Освен това, за да се отговори на различните изисквания, на разположение са две колесни бази.
Който желае да използва T4 като семеен автомобил или автомобил за свободното време, може да погледне към Caravelle или към детайлно оборудвания Multivan - последният е само с къса колесна база. Също две години преди това, въведената и изключително успешна серия California е продължена. Кемперът засега е с фиксиран висок таван или с регулируем сгъваем покрив. Следва вариант със среден таван и вариант с висок таван и дълга колесна база. Нов е Multivan Business. Оборудван с кожа и най-актуалните трикове, за дълго време той ще е най-скъпия и ексклузивен сериен модел на Volkswagen.
Варианти на моделите
Моделен вариант/Период на производство: | Двигател: | Място на вграждане на двигателя: | Задвижване: | Междуосие (mm): | Дължина/Ширина/Височина (mm): |
---|---|---|---|---|---|
T4 1.8: 1990 – 1992T4 2.0: 1990 – 2003T4 2.5: 1991 – 2003T4 2.8 VR6: 1996 – 2000T4 2.8 V6: 2000 – 2003T4: 1.9 D: 1990 – 1995T4 1.9 TD: 1993 – 2003T4 2.4 D: 1990 – 2003T4 2.5 TDI: 1995 – 2003 | Бензинов:1.8 + 2.0: 4-цилиндров редови, с водно охлаждане2.5: 5-цилиндров редови, с водно охлаждане 2.8 VR6 + 2.8 V6: 6-цилиндров VR агрегат, с водно охлажданеДизелов:1.9 D + 1.9 TD: 4-цилиндров редови, с водно охлаждане 2.4 D + 2.5 TDI: 5-цилиндров редови, с водно охлаждане | Отпред, напречно | ПредноМоделните варианти syncro с задвижване на четирите колела | По избор 2.920 или 3.220 (не при Multivan) | 4.707 – 5.107/1.840/1.940 – 2.430 (с висок таван) |
Версии на двигателите
Моделен вариант/Период на производство: | Работен обем (cm3): | Мощност (кВт./к.с. - при min-1): | Макс. въртящ момент (Nm - при min-1): |
---|---|---|---|
1.8 (1990 – 1992) | 1.781 | 49/67/4.000 | 140/2.200 |
2.0 (1990 – 2003) | 1.968 | 62/84/4.300 | 159/2.200 |
2.5 (1991 – 2003) | 2.461 | 1991 – 2003: 81/110/4.5001997 – 2003: 85/115/4.500 | 1991 – 2003: 190/2.2001997 – 2003: 200/2.200 |
2.8 VR6 (1996 – 2000)2.8 V6 (2000 – 2003) | 2.792 | 1996 – 2000 (VR6): 103/140/4.5002000 – 2003 (V6): 150/204/6.200 | 1996 – 2000 (VR6): 240/3.000/3.4002000 – 2003 (V6): 245/2.500/5.500 |
1.9 D (1990 – 1995) | 1.896 | 44/60/3.700 | 127/1.700/2.500 |
1.9 TD (1993 – 2003) | 1.896 | 50/68/3.700 | 140/2.000/3.000 |
2.4 D (1990 – 2003) | 2.370 | 1990 – 1998: 57/78/3.7001997 – 2003: 55/75/3.700 | 1990 – 1998: 164/1.800/2.2001997 – 2003: 160/1.900/2.900 |
2.5 TDI (1995 – 2003) | 2.461 | 1995 – 2003: 75/102/3.5001998 – 2003: 65/88/3.6001998 – 2003: 111/151/4.000 | 1995 – 2003: 250/1.900/2.3001998 – 2003: 195/1.900/2.5001998 – 2003: 295/1.900/3.000 |
Технологично развитие на модела
Нововъведения при развитието на модела.
Версията за задвижване на всички колела syncro сега е налична също и в комбинация с петцилиндровите двигатели. Освен шестместния Multivan се предлага и висококачествено оборудван модел (включително топлоизолиращо остъкляване) със седем места.
Въвежда се 1,9-литровия дизелов двигател с турбокомпресор и 68 к.с.
T4 syncro като бордови с двойна кабина днес е предпочитан автомобил за работа.
Т-линията се разширява с California Highway с компактен висок таван. California Exclusive (изобр.) с дълго междуосие, фиксиран висок таван също е нов. Той е оборудван с мивка, кухня и спално пространство.
За новата моделна година T4 преминава през така нареченото "Голямо надграждане на продукти". Предната част на Caravelle и Multivan е удължена с 8 сантиметра и е оборудвана с преработени, трапецовидни предни фарове и бели стъкла на мигачите. Новата дължина дава възможност за монтиране на бензинов двигател VR6 и на големия петцилиндров-турбодизел (2.5 TDI). Всички модели са снабдени с дискови спирачки.
Появяват се 16-цоловата ходова част с по-големи спирачки и два нови варианта на мощност на 2,5-литровия турбодизелов двигател с 88 и 150 к.с. Червеното "i" на фабричната табелка на TDI обозначава топ двигателя. При най-малките TDI то е оцветено в синьо.
Обозначението на модела се променя от VR6 на V6, като мощността на шестцилиндровия бензинов двигател се покачва от 140 на 204 к.с.
През 2003 година завършва производството на T4. 1.873.033 автомобила са произведени от завода в Хановер.
Галерия
Икона, последна версия.
„Bulli“ е безспорно иконата сред лекотоварните автомобили и е пуснат в движение през 1950 г. за първи път. От T1 до T6 в световен мащаб са продадени почти дванайсет милиона автомобила. Сега производствената серия има ъпдейт: T6.1