За най-доброто възможно потребителско изживяване:
Този сайт използва "бисквитки“ за най-доброто възможно потребителско изживяване. Ако останете на страницата, Вие се съгласявате с използването на "бисквитки" (безусловно необходими "бисквитки"). "Бисквитките", за които е необходимо съгласие (аналитични "бисквитки", функционални "бисквитки", "бисквитки" за персонализирано съдържание) се използват само след тяхното активиране. Ако сте съгласни с използването на "бисквитки", идентификационните данни ще се обработват от нашите партньори (доставчици на "бисквитки" и доставчици на ИТ услуги). Отговорен за този уебсайт и "бисквитките" е Порше БГ ЕООД. Допълнителна информация за използваните "бисквитки" и тяхното деактивиране може да намерите в нашата
Активиране на всички бисквитки
Затваряне на менюто
Затвори

T4 ("Bulli")


Заводски код:
Тип 2 Transporter 4 (Тип 7H)

През 1990 г. Volkswagen стартира с ново поколение транспортетер. Изцяло новоконструираният Volkswagen транспортер и бус с наименование на производствената линия T4 се представя с предно задвижване и предно монтирани задвижващи агрегати. Що се отнася до броя на вариантите и версиите на каросерията, T4 се свързва с различни разширения към моделната гама на своя предшественик. За търговски цели на разположение са по-конкретно затворената каросерия, остъкленото комби, автомобилът с товарна платформа с по-висока и по-дълбока товарна площ, както и двойната кабина. За първи път транспортерът се предлага като шаси и влекач за допълнителен демонтаж, монтаж и прикачване. Освен това, за да се отговори на различните изисквания, на разположение са две колесни бази.

Който желае да използва T4 като семеен автомобил или автомобил за свободното време, може да погледне към Caravelle или към детайлно оборудвания Multivan - последният е само с къса колесна база. Също две години преди това, въведената и изключително успешна серия California е продължена. Кемперът засега е с фиксиран висок таван или с регулируем сгъваем покрив. Следва вариант със среден таван и вариант с висок таван и дълга колесна база. Нов е Multivan Business. Оборудван с кожа и най-актуалните трикове, за дълго време той ще е най-скъпия и ексклузивен сериен модел на Volkswagen.

Варианти на моделите

Modellvarianten/Bauzeit: Motor: Einbaulage Motor: Antrieb: Radstand (mm): Länge/Breite/Höhe (mm):
T4 1.8: 1990 – 1992
T4 2.0: 1990 – 2003
T4 2.5: 1991 – 2003
T4 2.8 VR6: 1996 – 2000
T4 2.8 V6: 2000 – 2003
T4: 1.9 D: 1990 – 1995
T4 1.9 TD: 1993 – 2003
T4 2.4 D: 1990 – 2003
T4 2.5 TDI: 1995 – 2003
Benziner:
1.8 + 2.0: Vierzylinder, Reihe, wassergekühlt
2.5: Fünfzylinder, Reihe, wassergekühlt
2.8 VR6 + 2.8 V6: Sechszylinder VR-Anordnung, wassergekühlt
Diesel:
1.9 D + 1.9 TD: Vierzylinder, Reihe, wassergekühlt
2.4 D + 2.5 TDI: Fünfzylinder, Reihe, wassergekühlt
vorn, quer Vorderrad
Modellvariante syncro mit Allrad
wahlweise 2.920 oder 3.220 (nicht für Multivan) 4.707 – 5.107/1.840/1.940 – 2.430 (mit Hochdach)

Версии на двигателите

Modellvarianten/Bauzeit: Hubraum (cm3): Leistung (kW/PS - bei min-1): max. Drehmoment (Nm - bei min-1):
1.8 (1990 – 1992)       1.781 49/67/4.000 140/2.200
2.0 (1990 – 2003)        1.968 62/84/4.300 159/2.200
2.5 (1991 – 2003)        2.461 1991 – 2003: 81/110/4.500
1997 – 2003: 85/115/4.500
1991 – 2003: 190/2.200
1997 – 2003: 200/2.200
2.8 VR6 (1996 – 2000)
2.8 V6 (2000 – 2003)
2.792 1996 – 2000 (VR6): 103/140/4.500
2000 – 2003 (V6): 150/204/6.200
1996 – 2000 (VR6): 240/3.000/3.400
2000 – 2003 (V6): 245/2.500/5.500
1.9 D (1990 – 1995)    1.896 44/60/3.700 127/1.700/2.500
1.9 TD (1993 – 2003) 1.896 50/68/3.700 140/2.000/3.000
2.4 D (1990 – 2003)   2.370 1990 – 1998: 57/78/3.700
1997 – 2003: 55/75/3.700
1990 – 1998: 164/1.800/2.200
1997 – 2003: 160/1.900/2.900
2.5 TDI (1995 – 2003) 2.461 1995 – 2003: 75/102/3.500
1998 – 2003: 65/88/3.600
1998 – 2003: 111/151/4.000
1995 – 2003: 250/1.900/2.300
1998 – 2003: 195/1.900/2.500
1998 – 2003: 295/1.900/3.000

Технологично развитие на модела

Нововъведения при развитието на модела.

Нововъведения
1991

Нов двигател -2,5-литровия петцилиндров бензинов двигател със 110 к.с.

Нововъведения
1993

Версията за задвижване на всички колела syncro сега е налична също и в комбинация с петцилиндровите двигатели. Освен шестместния Multivan се предлага и висококачествено оборудван модел (включително топлоизолиращо остъкляване) със седем места.

Въвежда се 1,9-литровия дизелов двигател с турбокомпресор и 68 к.с.

T4 syncro като бордови с двойна кабина днес е предпочитан автомобил за работа.

Нововъведения
1994

Т-линията се разширява с California Highway с компактен висок таван. California Exclusive (изобр.) с дълго междуосие, фиксиран висок таван също е нов. Той е оборудван с мивка, кухня и спално пространство.

Нововъведения
1996

За новата моделна година T4 преминава през така нареченото "Голямо надграждане на продукти". Предната част на Caravelle и Multivan е удължена с 8 сантиметра и е оборудвана с преработени, трапецовидни предни фарове и бели стъкла на мигачите. Новата дължина дава възможност за монтиране на бензинов двигател VR6 и на големия петцилиндров-турбодизел (2.5 TDI). Всички модели са снабдени с дискови спирачки.

Нововъведения
1997

Представя се моделен вариант Caravelle Business.

Нововъведения
1998

Появяват се 16-цоловата ходова част с по-големи спирачки и два нови варианта на мощност на 2,5-литровия турбодизелов двигател с 88 и 150 к.с. Червеното "i" на фабричната табелка на TDI обозначава топ двигателя. При най-малките TDI то е оцветено в синьо.

Нововъведения
1999

Въвежда се електронната стабилизираща програма (ESP).

Нововъведения
2000

Обозначението на модела се променя от VR6 на V6, като мощността на шестцилиндровия бензинов двигател се покачва от 140 на 204 к.с.

Нововъведения
2003

През 2003 година завършва производството на T4. 1.873.033 автомобила са произведени от завода в Хановер.

Галерия

Икона, последна версия.

„Bulli“ е безспорно иконата сред лекотоварните автомобили и е пуснат в движение през 1950 г. за първи път. От T1 до T6 в световен мащаб са продадени почти дванайсет милиона автомобила. Сега производствената серия има ъпдейт: T6.1