Затваряне на менюто
Затвори

T3 ("Bulli")


Заводски код:
Тип 2 Transporter 3

Поколението на модела T3 на Transporter Тип 2, представен през 1979 г., се появява в нов дизайн в сравнение с предишно използвания дизайн на базата на "костенурката" на двата предшестващи модела. Моделът T3 е значително по-голям (60 мм по-голямо междуосие) и по-широк (125 мм). В шофьорската кабина и товарното отделение има значително повече място. Подът на автомобила е 10 см по-дълбок, височината на товара - съответно по-ниска. Структурата на пода още в началото е изчислена за задвижване на четирите колела и диференциал на предния мост. Директното и без хлабина кормилно управление с гребенен механизъм представлява голям напредък. Вместо торсионни пружини сега пружинирането отпред и отзад е с винтове. Отпред водят триъгълни напречни лостове, а отзад ос на наклонен задвижващ лост.

T3 приключва със задното натоварване. Фокусът на третата производствена серия вече е пред геометричния център. Той може да бъде завъртян с един ход: Траекторията на завиване намалява с две до само 10,5 метра. Моторизацията е тази на предходния модел (1,6 литра с 50 к.с. и 2,0 литра със 70 к.с). 1,6-литровият двигател става по-плосък, защото сега коляновият вал е отговорен за вентилатора. Хидравлични плъзгачи помагат сега при управлението на боксер двигателите и спестяват досегашните строги правила за настройка.

Варианти на моделите

Modellvarianten/Bauzeit: Motor: Einbaulage Motor: Antrieb: Radstand (mm): Länge/Breite/Höhe (mm):
T3 1.6: 1979 – 1982
T3 2.0: 1979 – 1982
T3 1.9: 1982 – 1990
T3 2.1: 1984 – 1989
T3 1.6 D: 1981 – 1987
T3 1.6 TD: 1984 – 1992
T3 1.7 D: 1984 – 1989
1.6 + 2.0: Vierzylinder-Boxer, luftgekühlt
1.9 + 2.1: Vierzylinder-Boxer, wassergekühlt
1.6 D + 1.7 D + 1.6 TD: Vierzylinder-Reihe, wassergekühlt
hinten, längs Heck 2.460
2.455 mit Allrad-Antrieb (syncro)
4.570/184/195 (syncro 199)

Версии на двигателите

Modellvarianten/Bauzeit: Hubraum (cm3): Leistung (kW/PS - bei min-1): max. Drehmoment (Nm - bei min-1):
1.6 (1979 – 1982)    1.584 37/50/4.000 103/2.400
2.0 (1979 – 1982)    1.970 51/70/4.200 137/3.000
1.9 (1982 – 1990)    1.913 1982 – 1985: 44/60/3.700
1982 – 1990: 57/78/4.600
1986 – 1988: 54/73 / xx
1983 – 1985: 61/83/4.800
1983 – 1985: 66/90/4.600
1982 – 1985: 140/2.200
1982 – 1990: 150/2.600
1986 – 1988: 150/2.600
1983 – 1985: 139/2.800
1983 – 1985: 147/2.800
2.1 (1984 – 1989)    2.109 1984 – 1989: 82/112/4.800
1985 – 1990: 70/95/4.800 (Katalysator)
1986 – 1992: 64/87/ xx
1989 – 1992: 68/ 92/4.500
1984 – 1989: 174/2.800
1985 – 1990: 160/2.800 (Katalysator)
1987 – 1992: 160/2.800
1989 – 1992: 154/2.800
1.7 D (1984 – 1989) 1.715 42/57/4.500 103/2.800
1.6 D (1981 – 1987) 1.588 37/50/4.200 103/2.000
1.6 TD (1984 – 1992) 1.588 51/70/4.500 138/2.500

Технологично развитие на модела

Нововъведения при развитието на модела.

Нововъведения
1981

Излиза значителна иновация: Transporter сега се предлага с 1,6-литров дизелов двигател с 50 к.с. (познат от Golf и Passat). За първи път в Тип 2 е използван редов двигател с течно охлаждане. Размерът е еднакъв с този на боксер двигателя, но е 100 килограма по-тежък. Двигателят е тестван с тест на автопарка като пощенска кола. В сравнение с устойчивите двигатели с въздушно охлаждане разходът на гориво спада с повече от една трета. Сред конкурентите Transporter е най-пестеливият. След кратко време поръчките на дизел са 50 процента. Caravelle блести с ново оборудване. Името, което напомня на самолет, говори за богато тапициран клубен фотьойл.

Нововъведения
1982

След създаването на 30 милиона двигатели с въздушно охлаждане възможностите за развитие в сегмента Лекотоварни автомобили са изчерпани. От сега нататък те ще се произвеждат в Южна Америка, в противен случай ще бъдат заменени от новоразработените 1,9-литрови боксер двигатели с водно охлаждане с 60, съответно 78 к.с. Въздушно охлаждащите се двигатели предизвикват ентусиазъм и днес, защото те работят много тихо и мелодично. Те са с 16 процента по-икономични и с по-голям въртящ момент. Отоплението нагрява повече чрез отпадъчната топлина на циркулиращата охлаждаща вода. Сега се предлага и петстепенна скоростна кутия. Предавките на този вариант са тясно степенувани.

Втора радиаторна решетка отпред на автомобила показва, че той е снабден с Wasserboxer и е на дизел.

Нововъведения
1983

Сега като инжекционна система (Digijet) се предлага 1,9-литров Wasserboxer, с увеличение на мощността до 90 к.с.

Нововъведения
1985

Акцентът на гамата от оборудване е шестместната версия Caravelle Carat с лети джанти на широки гуми, серво-волан, преден спойлер, правоъгълни двойни фарове, спуснато окачване, велурени единични седалки и много други. Обемът на боксерния двигател е разширен до 1,8 литра, мощността се покачва на 68 к.с. Нов сред двигателите е 2,1 литровия Wasserboxer с отвори, който разполага с катализатор Digifant-инжекция над 90 к.с. - нерегулиран с Digijet-инжекция над 112 к.с.

През февруари на пазара излезе новият модел с наименованието syncro. С превключващото се задвижване на четирите колела този Transporter и всички негови следващи варианти се превърнаха в  артикул за колекционери.  

Характерно за този модел е постоянното задвижване на четирите колела с виско съединител. Пет скорости са серия, първата е изключително къса. Пътният просвет отпред е 210, а отзад 200 милиметра при гуми 14-цола. Собственото тегло на syncro е със 140 килограма повече.

С 16-цоловия модел syncro напредва към категорията на автомобилите с висока проходимост. Фабриката сглобява пакет със стойка на каросерията, модификации на ходовата част и каросерията, подобрена технология за спиране и задвижване, както и заключване на задния мост. Пътният просвет се покачва на 235 милиметра. Калниците са уголемени.

Крайният монтаж на Transporter със задвижване на четирите колела се осъществява в Грац в Steyr-Daimler-Puch.

При влизането на пазара бившият шофьор на завода Porsche Руди Линс се погрижи за сензацията. През февруари той подкрепи завода със syncro и 51-дневна обиколка около света.

Нововъведения
1987

Дизеловият двигател с всмукване на гориво е разширен до 1,7 литра и сега е с 57 к.с.

Нововъведения
1990

Заводът в Хановер се преустройва през 1990 г. за поколението на следващия модел T4. В Steyr-Daimler-Puch в Австрия syncro и "Last Limited Edition" все още се произвеждат до 1992 г. поради продължаващото търсене.

Нововъведения
Краят

В Южна Африка T3 се произвежда като минибус изключително само за африканския континент. Прозорците са уголемени.
Феновете наострят слух, когато Audi пуска нов вариант на двигателя: В задната част е позициониран петцилиндров агрегат на Audi с до 2,6 литра обем на двигателя. За катализатор не остава място.

През лятото на 2003 г. е произведен последният T3.

Галерия

Икона, последна версия.

„Bulli“ е безспорно иконата сред лекотоварните автомобили и е пуснат в движение през 1950 г. за първи път. От T1 до T6 в световен мащаб са продадени почти дванайсет милиона автомобила. Сега производствената серия има ъпдейт: T6.1

Ами сега!
Изглежда браузърът ви не е актуален. Може би уебсайтът ни не работи оптимално. Повечето браузъри (но не и MS Internet Explorer 11 и по-стари) все още работят добре.

Препоръчваме ви да актуализирате вашия уеб браузър!
Последната версия може да гарантира добро изживяване навсякъде в Интернет.

Благодарим ви за посещението,
Вашият Volkswagen екип