Поколението на модела T3 на Transporter Тип 2, представен през 1979 г., се появява в нов дизайн в сравнение с предишно използвания дизайн на базата на "костенурката" на двата предшестващи модела. Моделът T3 е значително по-голям (60 мм по-голямо междуосие) и по-широк (125 мм). В шофьорската кабина и товарното отделение има значително повече място. Подът на автомобила е 10 см по-дълбок, височината на товара - съответно по-ниска. Структурата на пода още в началото е изчислена за задвижване на четирите колела и диференциал на предния мост. Директното и без хлабина кормилно управление с гребенен механизъм представлява голям напредък. Вместо торсионни пружини сега пружинирането отпред и отзад е с винтове. Отпред водят триъгълни напречни лостове, а отзад ос на наклонен задвижващ лост.
T3 приключва със задното натоварване. Фокусът на третата производствена серия вече е пред геометричния център. Той може да бъде завъртян с един ход: Траекторията на завиване намалява с две до само 10,5 метра. Моторизацията е тази на предходния модел (1,6 литра с 50 к.с. и 2,0 литра със 70 к.с). 1,6-литровият двигател става по-плосък, защото сега коляновият вал е отговорен за вентилатора. Хидравлични плъзгачи помагат сега при управлението на боксер двигателите и спестяват досегашните строги правила за настройка.
Варианти на моделите
Моделен вариант/Период на производство: | Двигател: | Място на вграждане на двигателя: | Задвижване: | Междуосие (mm): | Дължина/Ширина/Височина (mm): |
---|---|---|---|---|---|
T3 1.6: 1979 – 1982T3 2.0: 1979 – 1982T3 1.9: 1982 – 1990T3 2.1: 1984 – 1989T3 1.6 D: 1981 – 1987T3 1.6 TD: 1984 – 1992T3 1.7 D: 1984 – 1989 | 1.6 + 2.0: 4-цилиндров Boxer, с въздушно охлаждане1.9 + 2.1: 4- цилиндров Boxer, с водно охлаждане1.6 D + 1.7 D + 1.6 TD: 4-цилиндров редови с водно охлаждане | Отзад, надлъжно | Задно | 2.4602.455 със задвижване на четирите колела (syncro) | 4.570/184/195 (syncro 199) |
Версии на двигателите
Моделен вариант/Период на производство: | Работен обем (cm3): | Мощност (кВт./к.с. - при min-1): | Макс. въртящ момент (Nm - при min-1): |
---|---|---|---|
1.6 (1979 – 1982) | 1.584 | 37/50/4.000 | 103/2.400 |
2.0 (1979 – 1982) | 1.970 | 51/70/4.200 | 137/3.000 |
1.9 (1982 – 1990) | 1.913 | 1982 – 1985: 44/60/3.7001982 – 1990: 57/78/4.6001986 – 1988: 54/73 / xx1983 – 1985: 61/83/4.8001983 – 1985: 66/90/4.600 | 1982 – 1985: 140/2.2001982 – 1990: 150/2.6001986 – 1988: 150/2.6001983 – 1985: 139/2.8001983 – 1985: 147/2.800 |
2.1 (1984 – 1989) | 2.109 | 1984 – 1989: 82/112/4.8001985 – 1990: 70/95/4.800 (Katalysator)1986 – 1992: 64/87/ xx1989 – 1992: 68/ 92/4.500 | 1984 – 1989: 174/2.8001985 – 1990: 160/2.800 (Katalysator)1987 – 1992: 160/2.8001989 – 1992: 154/2.800 |
1.7 D (1984 – 1989) | 1.715 | 42/57/4.500 | 103/2.800 |
1.6 D (1981 – 1987) | 1.588 | 37/50/4.200 | 103/2.000 |
1.6 TD (1984 – 1992) | 1.588 | 51/70/4.500 | 138/2.500 |
Технологично развитие на модела
Нововъведения при развитието на модела.
Излиза значителна иновация: Transporter сега се предлага с 1,6-литров дизелов двигател с 50 к.с. (познат от Golf и Passat). За първи път в Тип 2 е използван редов двигател с течно охлаждане. Размерът е еднакъв с този на боксер двигателя, но е 100 килограма по-тежък. Двигателят е тестван с тест на автопарка като пощенска кола. В сравнение с устойчивите двигатели с въздушно охлаждане разходът на гориво спада с повече от една трета. Сред конкурентите Transporter е най-пестеливият. След кратко време поръчките на дизел са 50 процента. Caravelle блести с ново оборудване. Името, което напомня на самолет, говори за богато тапициран клубен фотьойл.
След създаването на 30 милиона двигатели с въздушно охлаждане възможностите за развитие в сегмента Лекотоварни автомобили са изчерпани. От сега нататък те ще се произвеждат в Южна Америка, в противен случай ще бъдат заменени от новоразработените 1,9-литрови боксер двигатели с водно охлаждане с 60, съответно 78 к.с. Въздушно охлаждащите се двигатели предизвикват ентусиазъм и днес, защото те работят много тихо и мелодично. Те са с 16 процента по-икономични и с по-голям въртящ момент. Отоплението нагрява повече чрез отпадъчната топлина на циркулиращата охлаждаща вода. Сега се предлага и петстепенна скоростна кутия. Предавките на този вариант са тясно степенувани.
Втора радиаторна решетка отпред на автомобила показва, че той е снабден с Wasserboxer и е на дизел.
Сега като инжекционна система (Digijet) се предлага 1,9-литров Wasserboxer, с увеличение на мощността до 90 к.с.
Акцентът на гамата от оборудване е шестместната версия Caravelle Carat с лети джанти на широки гуми, серво-волан, преден спойлер, правоъгълни двойни фарове, спуснато окачване, велурени единични седалки и много други. Обемът на боксерния двигател е разширен до 1,8 литра, мощността се покачва на 68 к.с. Нов сред двигателите е 2,1 литровия Wasserboxer с отвори, който разполага с катализатор Digifant-инжекция над 90 к.с. - нерегулиран с Digijet-инжекция над 112 к.с.
През февруари на пазара излезе новият модел с наименованието syncro. С превключващото се задвижване на четирите колела този Transporter и всички негови следващи варианти се превърнаха в артикул за колекционери.
Характерно за този модел е постоянното задвижване на четирите колела с виско съединител. Пет скорости са серия, първата е изключително къса. Пътният просвет отпред е 210, а отзад 200 милиметра при гуми 14-цола. Собственото тегло на syncro е със 140 килограма повече.
С 16-цоловия модел syncro напредва към категорията на автомобилите с висока проходимост. Фабриката сглобява пакет със стойка на каросерията, модификации на ходовата част и каросерията, подобрена технология за спиране и задвижване, както и заключване на задния мост. Пътният просвет се покачва на 235 милиметра. Калниците са уголемени.
Крайният монтаж на Transporter със задвижване на четирите колела се осъществява в Грац в Steyr-Daimler-Puch.
При влизането на пазара бившият шофьор на завода Porsche Руди Линс се погрижи за сензацията. През февруари той подкрепи завода със syncro и 51-дневна обиколка около света.
Дизеловият двигател с всмукване на гориво е разширен до 1,7 литра и сега е с 57 к.с.
Заводът в Хановер се преустройва през 1990 г. за поколението на следващия модел T4. В Steyr-Daimler-Puch в Австрия syncro и "Last Limited Edition" все още се произвеждат до 1992 г. поради продължаващото търсене.
В Южна Африка T3 се произвежда като минибус изключително само за африканския
континент. Прозорците са уголемени.
Феновете наострят слух, когато Audi пуска нов вариант на двигателя: В задната част
е позициониран петцилиндров агрегат на Audi с до 2,6 литра обем на двигателя. За
катализатор не остава място.
През лятото на 2003 г. е произведен последният T3.
Галерия
Икона, последна версия.
„Bulli“ е безспорно иконата сред лекотоварните автомобили и е пуснат в движение през 1950 г. за първи път. От T1 до T6 в световен мащаб са продадени почти дванайсет милиона автомобила. Сега производствената серия има ъпдейт: T6.1