Меню
Търене

Поколението на модела T3 на Transporter Тип 2, представен през 1979 г., се появява в нов дизайн в сравнение с предишно използвания дизайн на базата на "костенурката" на двата предшестващи модела. Моделът T3 е значително по-голям (60 мм по-голямо междуосие) и по-широк (125 мм). В шофьорската кабина и товарното отделение има значително повече място. Подът на автомобила е 10 см по-дълбок, височината на товара - съответно по-ниска. Структурата на пода още в началото е изчислена за задвижване на четирите колела и диференциал на предния мост. Директното и без хлабина кормилно управление с гребенен механизъм представлява голям напредък. Вместо торсионни пружини сега пружинирането отпред и отзад е с винтове. Отпред водят триъгълни напречни лостове, а отзад ос на наклонен задвижващ лост.

T3 приключва със задното натоварване. Фокусът на третата производствена серия вече е пред геометричния център. Той може да бъде завъртян с един ход: Траекторията на завиване намалява с две до само 10,5 метра. Моторизацията е тази на предходния модел (1,6 литра с 50 к.с. и 2,0 литра със 70 к.с). 1,6-литровият двигател става по-плосък, защото сега коляновият вал е отговорен за вентилатора. Хидравлични плъзгачи помагат сега при управлението на боксер двигателите и спестяват досегашните строги правила за настройка.

Варианти на моделите

Моделен вариант/Период на производство:
Двигател:
Място на вграждане на двигателя:
Задвижване:
Междуосие (mm):
Дължина/Ширина/Височина (mm):
T3 1.6: 1979 – 1982</br>T3 2.0: 1979 – 1982</br>T3 1.9: 1982 – 1990</br>T3 2.1: 1984 – 1989</br>T3 1.6 D: 1981 – 1987</br>T3 1.6 TD: 1984 – 1992</br>T3 1.7 D: 1984 – 19891.6 + 2.0: 4-цилиндров Boxer, с въздушно охлаждане</br>1.9 + 2.1: 4- цилиндров Boxer, с водно охлаждане</br>1.6 D + 1.7 D + 1.6 TD: 4-цилиндров редови с водно охлажданеОтзад, надлъжноЗадно2.460</br>2.455 със задвижване на четирите колела (syncro)4.570/184/195 (syncro 199)

Версии на двигателите

Моделен вариант/Период на производство:
Работен обем (cm3):
Мощност (кВт./к.с. - при min-1):
Макс. въртящ момент (Nm - при min-1):
1.6 (1979 – 1982)&nbsp;&nbsp;&nbsp;1.58437/50/4.000103/2.400
2.0 (1979 – 1982)&nbsp;&nbsp;&nbsp;1.97051/70/4.200137/3.000
1.9 (1982 – 1990)&nbsp;&nbsp;&nbsp;1.9131982 – 1985: 44/60/3.700</br>1982 – 1990: 57/78/4.600</br>1986 – 1988: 54/73 / xx</br>1983 – 1985: 61/83/4.800</br>1983 – 1985: 66/90/4.6001982 – 1985: 140/2.200</br>1982 – 1990: 150/2.600</br>1986 – 1988: 150/2.600</br>1983 – 1985: 139/2.800</br>1983 – 1985: 147/2.800
2.1 (1984 – 1989)&nbsp;&nbsp;&nbsp;2.1091984 – 1989: 82/112/4.800</br>1985 – 1990: 70/95/4.800 (Katalysator)</br>1986 – 1992: 64/87/ xx</br>1989 – 1992: 68/ 92/4.5001984 – 1989: 174/2.800</br>1985 – 1990: 160/2.800 (Katalysator)</br>1987 – 1992: 160/2.800</br>1989 – 1992: 154/2.800
1.7 D (1984 – 1989)1.71542/57/4.500103/2.800
1.6 D (1981 – 1987)1.58837/50/4.200103/2.000
1.6 TD (1984 – 1992)1.58851/70/4.500138/2.500

Технологично развитие на модела

Нововъведения при развитието на модела.

Галерия

Bulli-T3-gelb-volkswagen-vw
Bulli-t3-kastenwagen-rot-vw-volkswagen-transporter
T1-caravelle-vw-volkswagen-nutzfahrzeuge-bulli-dunkelblau-blau

Икона, последна версия.

„Bulli“ е безспорно иконата сред лекотоварните автомобили и е пуснат в движение през 1950 г. за първи път. От T1 до T6 в световен мащаб са продадени почти дванайсет милиона автомобила. Сега производствената серия има ъпдейт: T6.1

vw prospekte preislisten download kataloge pdf