От 1967 г. T2a е второто поколение транспортер. Новият Транспортерът е пораснал малко и сега има големи прозорци и цяло предно стъкло, серийна странична плъзгаща се врата и значително подобрена ходова част от преден мост с шарнирна връзка и заден мост с напречно рамо, разпознаващ се по позицията на колелата. Сега задните колела запазват леко отрицателния си наклон при всякакви условия на шофиране. Боксеровият двигател с въздушно охлаждане в задната част сега заема много по-малко място. По време на своята кариера този транспортер ще разкрие истинския си характер. Мощността на двигателя се увеличава до 70 к.с., все по-плоските двигатели увеличават площта на товарното отделение, като за първи път по желание се предлага автоматична трансмисия. T2a е снабден с основно оборудване за безопасност. В сравнение с американските изисквания T2 е изключително защитен срещу произшествия. "На всички седалки има предпазни колани. По желание седалките в кабината и външните седалки на купето също могат да бъдат снабдени с предпазни колани през рамената или комбинирани предпазни колани през рамената и бедрата", четем в първото ръководство за експлоатация от 1967.
T2 ясно се отличава със своята технология и специално оборудване за безопасност от лекотоварните автомобили на своето време. Повече от всякога той не е само транспортер, но и лимузина с голям капацитет. Не случайно детайлно разработените минибус варианти първоначално носят наименованието Clipper. "Новият Volkswagen Transporter прилича на лек автомобил" гласеше съобщение за пресата от Volkswagen. Заводът на Volkswagen успява да изпълни мечтата за достъпен кемпер заедно с компанията Westfalia и други производители на моторни каравани. Едностайният апартамент на четири колела може да бъде закупен както готов до ключ, така и самостоятелно с монтажни комплекти за сглобяване към кемпера.
Варианти на моделите
Моделен вариант/Период на производство: | Двигател: | Място на вграждане на двигателя: | Задвижване: | Междуосие (mm): | Дължина/Ширина/Височина (mm): |
---|---|---|---|---|---|
T2 1.6: 1967 – 1979T2 1.7: 1971 – 1973T2 1.8: 1973 – 1975T2 1.9: 1975 – 1979 | 4-цилиндров-Boxer, с въздушно охлаждане | отзад, надлъжно | Задно | 2.400 | 4.420/1.765/1.9604.505/1.720/1.960 (ab 1976) |
Версии на двигателите
Моделен вариант/Период на производство: | Работен обем (cm3): | Мощност (кВт./к.с. - при min-1): | Макс. въртящ момент (Nm - при min-1): |
---|---|---|---|
1.6 (1967 – 1979) | 1.584 | 35/47/4.00037/50/4.000 (ab 1970) | 104/2.200106/2.800 (ab 1970) |
1.7 (1971 – 1973) | 1.679 | 49/66/4.80046/62 /4.200 (с 3-ст.-автоматик) | 114/3.200116/3.200 (с 3-ст.-автоматик) |
1.8 (1973 – 1975) | 1.795 | 50/68/4.300 | 130/3.200 |
1.9 (1975 – 1979) | 1.970 | 52/70/4.200 | 141/2.800 |
Технологично развитие на модела
Нововъведения при развитието на модела.
Натискът върху педала може да се намали чрез опционален усилвател на спирачната сила. За добра видимост се грижат нагряването на задното стъкло и по-добра вентилация на предното стъкло. Безопасна кормилна колона със зададено място на счупване предпазва шофьора в случай на злополука.
През следващата моделна година следва нова конструкция на корпуса на предния мост, пренастройване на дисковата спирачка отпред и по-големи спирачни барабани отзад. Чрез използването на 1 600-ccm двуканален двигател се повишава двигателната мощност на 50 к.с. Охладителят на двигателното масло вече се захранва с въздух в кутията на вентилатора, за да се намали топлинното натоварване на третия цилиндър. Колелата и джантите стават по-широки, а заедно с тях и задните калници и леглото на резервното колело.
От август 1971 г. до юли 1972 г. T2а вече е украсен с някои елементи на бъдещия модел T2b: те включват по-високи задни светлини и по-големи странични отвори за засмукване на въздух в задната част. Също така, така нареченият боксерен двигател с 1,7 литра и 66 к.с. може да се използва от T4 Тип 411. Негова характерна черта освен по-малкия шум по време на работа е, че изпускателната тръба е разположена от дясната страна. За целта се изискваха някои модификации в двигателния отсек (между другото и капак за достъп в багажника).
В хода на всеобхватна поддръжка на модела технологията на модела T2b е изцяло подновена. Рамите са подсилени, предпазните колани на всички места за сядане са серийно оборудване. Новият облик на предната част с правоъгълните, вградени в решетката за вкарване на въздух, мигачи и по-големите брони отпред с деформиращи елементи определено бие на очи. Благодарение на големия двигател сега може да се предлага автоматична скоростна кутия. Освен това серво воланът беше подобрен и може да се управлява с 20 процента по-малко ръчно усилие.
На симпозиума "Електрическо пътно движение" Volkswagen за първи път представи прототипът на товарен автомобил с електромотор.
Моделът T2b с двойна кабина ("Doka") предлага оптимална комбинация от използваема площ и купе.
За разлика от T2a, мигачите на T2b са отпред и амортисьорите са във формата на кутия. Още с фейслифта от 1971 година отзад бяха въведени по-високите правоъгълни задни светлини, по-големи ветробрани и изпъкнали калници.
Също и T2b има така наречения "специален модел" с по-висококачествено оборудване. Той може да побере до 9 пътници.
Дейностите за увеличаване на издръжливостта на двигателя в областта на главата на цилиндъра са в полза на 1,6-литровата версия. Спирачната система е подобрена - по-дебели спирачни дискове, по-големи колесни спирачни цилиндри и зависим от натоварването регулатор на спирачната сила.
Обемът на боксерния двигател е разширен до 1,8 литра, мощността се покачва на 68 к.с.
Обемът на боксерния двигател се увеличава до почти два литра (70 к.с.). Благодарение на подсиленото шаси полезния товар достига 1,2 тона.
Предлагат се осем базови модела и 17 специални модела, сред които и къмпинг бус с 2 литра и автоматична скоростна кутия като опция. За първи път се предлага климатична инсталация.
Westfalia доставя къмпинг бусът "Berlin". Следват "Helsinki" и комплектът за монтаж "Mosaik".
Най-желаният модел в наши дни: "Сребрист минибус" или "Сребърна рибка", един боядисан в сребристо минибус на Volkswagen с пълно оборудване, голям шибидах и тъмносиня велурена тапицерия, поддържа 70 к.с.
Узрява концепцията за задвижване на четирите колела. След интензивна фаза на разработки през 70-те години, през 1978 г. бяха конструирани пет тестови автомобила на базата на T2 с превключващо се предно задвижване. Поради досегашното фокусиране върху двигателя и задвижването в задната част на автомобила са необходими адекватни настройки на ниските детайли на каросерията и предния мост.
На 31 октомври 1979 г. се преустановява производството на T2 в Хановер. В Бразилия продължава производството на T2 с въздушно охлаждащ се заден двигател и G-Kat. За конструкцията се използват мигачи и задни светлини на T2b и броните на T2a.
В Бразилия, T2 се модернизира и подобрява по отношение на технологията и каросерията.
От 2006 г. има T2 в Бразилия с 1,4-литров двигател с водно охлаждане и с 80 к.с. и с максимална скорост от 130 км/ч. Бразилският модел се различава по външен вид с по-ръбестия покрив, броните и радиаторната решетка, изработени от черна пластмаса.
Галерия
Икона, последна версия.
„Bulli“ е безспорно иконата сред лекотоварните автомобили и е пуснат в движение през 1950 г. за първи път. От T1 до T6 в световен мащаб са продадени почти дванайсет милиона автомобила. Сега производствената серия има ъпдейт: T6.1