Задвижване на четирите колела 4MOTION
Интелигентното задвижване на всички колела на Volkswagen създава идеалната връзка между автомобила и пътя. Така Вашият автомобил има стабилно сцепление на почти всяка повърхност и по този начин предлага предимство относно безопасността и удоволствието от шофирането. Представеният през 2024 г. седмо поколение „Transporter“ се счита за икона. Първият официален „Bulli“ със задвижване на всички колела дебютира през 1984 като „T3“, като тогава носеше допълнителното наименование „syncro“. С него започна историята на успеха на моделите със задвижване на всички колела Volkswagen Лекотоварни автомобили. Смяната на модела от „T4“ на „T5“ през 2003 г. беше съпътствана от техническо пренастройване на задвижването на всички колела – използваният до тогава виско съединител беше изместен от модерен многодисков съединител. Така от „syncro“ се получи „4MOTION“.
4MOTION в действие
Модели със задвижване на четирите колела 4MOTION
При всички моделни линии на Volkswagen Лекотоварни автомобили има възможност за задвижване на четирите колела 4MOTION: за още повече безопасност при шофиране и комфорт. За много от моделите е възможно да се поръча и уникалната комбинация на 4MOTION с автоматична скоростна кутия!
По-голяма стабилност по време на път
Особено ясно проличават предимствата на задвижването на всички колела 4MOTION по мокри от дъжд или покрити със сняг пътища, както и по замърсени или увредени пътни настилки. В тези случаи съединителят за задвижване на четирите колела измества задвижващата сила върху колелата с по-добро триене. С това той забележимо допринася за по-гладко движение, повишена сигурност в завой и по-прецизно управление.
И в режим на движение с ремарке ще усетите предимствата от задвижването на четирите - например в комбинация с мощния турбодизелов двигател 90 кВт./122 к.с. А който иска да повиши още повече комфорта си на пътуване, просто избира 2,0 л TDI двигател (110 кВт./150 к.с.) и комбинира скоростната кутия с двоен съединител DSG със задвижването на всички колела 4MOTION.
Тази възможност е налична в сегмента на компактните градски автомобили само при Volkswagen Caddy.
Преодолейте планини и сняг с новия Transporter
Чрез електронно управляван многодисков съединител на задния мост задвижването на всички колела напасва пренасянето на силата автоматично според съответната ситуация на шофиране. Малкото тегло на системата е основата за оптимално поведение при шофиране с висока динамика. Опционалното задвижване на всички колела 4MOTION се предлага и с опционална 7-степенна-скоростна кутия с двоен съединител DSG*. Комбинацията е налична при двигатели 110 кВт./150 к.с., както и при 146 кВт./199 к.с. Така ще се насладите особено при планински терени на комфорт при шофиране, благодарение на изцяло автоматичната смяна на предавките.
*Единствено в класа на Transporter и миниваните
Разнообразие от концепции за задвижване
Предно, задно или задвижване на всички колела 4MOTION - по желание и според нуждата могат да се комбинират с 8-степенна-автоматична или ръчна скоростна кутия.
Задвижването на всички колела 4MOTION означава надежност в екстремни ситуации - без значение дали ви се налага да вършите работа на кални строителни площадки, да се движите по неосветени горски пътища или да преодолявате екстремни изкачвания - във варианта със задвижване на всички колела 4MOTION, Crafter е надежден партньор за всяка работна задача и е стабилен на всеки терен.
Удоволствие без граници
В седмото си поколение, Multivan и California за първи път се предлагат и като електромобили за ежедневието. Високотехнологична система за задвижване eHybrid 4MOTION - дава възможност за движение на изцяло електрическа енергия, за изминаване на големи разстояния в хибриден режим и за изключително сцепление и мощна тяга по всякаква настилка.
Силно усещане при движение в пресечена местност
4x4 в този случай не е равно на 16, а на възможност за включване на двойно предаване или задвижване на 4-те колела
Amarok има правилното решение за почти всяка ситуация на пътя. Той се предлага с две различни системи 4MOTION - една с възможност за включване на двойното предаване в зависимост от ситуацията и втора с постоянно задвижване на четирите колела. За висока мощност се грижат три дизелови двигателя с четири до шест цилиндъра и 2,0 до 3,0 литра работен обем.



