Меню
Затваряне на менюто
Затвори

27.2.2019 Икона от най-съвременната дума на техниката: Световна премиера на дигитализирания Multivan 6.1

Той е иконата сред лекотоварните автомобили: Bulli. Transporter, Caravelle, Multivan и California. Всички бестселъри. Над шест поколения – от T1 до T6 – Volkswagen Лекотоварни автомобили в световен мащаб е продал почти дванайсет милиона екземпляри. Сега производствената линия получава голям ъпдейт: T6.1. Икона от най-съвременно ниво на техниката.

Голям update: Multivan 6.1 с нови, иновативно свързани в мрежа, асистиращи и инфотейнмънт системи

Той е иконата сред лекотоварните автомобили: Bulli. Transporter, Caravelle, Multivan и California. Всички бестселъри. Над шест поколения - от T1 до T6 . Марката от Хановер е продал в световен мащаб над 12 млн. екземпляра. Сега производствената линия получава голям ъпдейт: T6.1. иконата от най-съвременно ниво на техниката. Дигитализиран и свързан в мрежа. Ново на борда: армада от асистиращи системи, за първи път дигитални инструменти и най-ново поколение инфотейнмънт системи с интегрирана SIM карта, осигуряваща постоянен онлайн достъп. Друга новост: дизайнът на предната част, арматурното табло и разширено серийно оборудване. За предното задвижване се грижат най-новите TDI двигатели (90 до 199 к.с.). 

Volkswagen Лекотоварни автомобили постоянно изобретява, разработва, прецизира и подобрява прототипа на европейските транспортери, големите ванове и кемпери. Така е и този път: За да интегрира нов спектър на асистиращи и инфотейнмънт системи, екипът по разработките навлезе дълбоко в технологиите. Д-р Томас Седран, председател на управителния съвет на Volkswagen Лекотоварни автомобили споделя: "Новият T6.1 е автомобилът за тук и сега. Ние взехме утвърден автомобил и му поставихме асистиращи и инфотейнмънт системи и най-съвременна технология на свързване."

Повишаване на сигурността: Електро-механичното сервоуправление дава възможност за използване на нови асистиращи системи

Новият асистент при страничен вятър е серийно оборудване при T6.1

"Хидравличното серво управление на T6 отстъпи при T6.1 на електромеханично управление. Това променя всичко, тъй като осигурява достъп до нови системи", заяви Александър Хитцингер, член на борда, отговарящ за техническото развитие. Хитцингер продължава: "С T6.1 искахме да поставим нови мащаби по отношение на сигурността и на комфорта. Особено важна за нас беше стабилността на автомобила. И тук реализирахме значителен напредък." Към новите асистиращи системи принадлежи серийно произвежданият за всички T6.1 асистент при страничен вятър: Той стабилизира Bulli автоматично, веднага щом страничният вятър се превърне в буря. Един голям плюс към сигурността.

Нови асистиращи системи управляват и спират автоматично

Благодарение на електро-механичното сервоуправление, което също е ново на борда: Системата за следене на лентата "Lane Assist". Тя регистрира чрез камера маркировката на пътното платно и държи T6.1 автоматично в неговата лента. Паркирането и излизането от паркинг се улеснява чрез "Park Assist". Ако е активиран, T6.1 се намества и размества автоматично; шофьорът трябва само да натиска педала на газта и спирачката. За да е успешно всичко при ръчното маневриране, страничната защита от модел Crafter е адаптирана за T6.1. Намалява риска от повреда с помощта на ултразвукови сензори, разпределени около автомобила. От инциденти при движение назад предпазва асистентът за паркиране; системата предупреждава за автомобили, които се приближават на 90-градусов ъгъл зад собствения Ви автомобил. Ако шофьорът не реагира, системата се активира сама чрез спирачна намеса.

Always on: Web-Radio, стрийминг и нови онлайн-услуги, благодарение на Инфотейнмънт с интегрирана eSIM-Card

"Trailer Assist" улеснява маневрирането с ремарке

Всички модели от продуктовата линия са замислени като теглещи автомобили. Според задвижването се достига максимален товар на ремаркето до 2 500 кг. Маневрирането с ремарке от сега нататък се улеснява с познатия от Crafter "Trailer Assist". Той отнема от шофьора сложната задача при маневриране назад с впряг да върти волана наляво, така че ремаркето да завие надясно. Чрез копче за завъртане на електрическото външно огледало, което тук е джойстик, и индикатор в кабината той просто настройва ъгъла на водача, под който ремаркето трябва да се завърти. Управлението след това поема T6.1. В "Trailer Assist" функционират "Park Assist", електромеханичното сервоуправление и камерата за обратно виждане "Rear View" (регистрира ъгъла на огъване на теглича на ремаркето). Спектърът се допълва от новите системи за разпознаване на пътните знаци с помощта на предна камера.

Дигитализиран интериор с ново арматурно табло

С нов облик е арматурното табло на T6.1. Алберт Кирзингер, главен дизайнер на Volkswagen Лекотоварни автомобили: "Постоянно съобразяваме изискванията на работното място на водача с дигиталния свят." Така екипът около Кирзингер създаде условията, в които T6.1 "Digital Cockpit" (напълно дигитален инструмент) и третото поколение на модулната инфотейнмънт платформа (MIB3) да могат да се интегрират. Сливането на "Digital Cockpit" и MIB3 създава на една визуална ос нов цифров пейзаж на дисплея и елементите за управление .

"Digital Cockpit" е с големина 10,25 цола

Големият 10,25 цола "Digital Cockpit" на T6.1 поставя нови мащаби.Той е серийно производство при Multivan Highline. Ясни и висококачествени са графиките на контрастния дисплей. Шофьорът може да избира между различни конфигурации на екрана. Това става чрез бутона "View" на мултифункционалния волан. Конфигурация 1: Оборотомерът и тахометърът се показват неактивни на кръглите инструменти. В средата на екрана се показва индивидуално избираемо ниво - например телефонният указател на смартфона. Във връзка с Топ-Инфотейнмънт системата, навигационната карта може да се отвори и в средата между двата циферблата. Конфигурация 2: Тук налице е дигитален изглед, без циферблати, с различни информационни полета. И тук в средата е интегриран свободен индикатор - напр. медийна библиотека. С нов дизайн са и класическите аналогови инструменти с разположения в средата мултифункционален дисплей.

Нова интерфейс матрица: Дигитални инструменти и персонализиран Инфотейнмънт

MIB3 с до 9,2 цола голям дисплей

Друг акцент на T6.1 са новите навигационни системи на MIB3: "Discover Media" (8,0 цола) и "Discover Pro" (9,2 цола). Графичната структура на тези системи със сензорни екрани е с нов дизайн; чрез персонализиран начален екран функциите трябва да бъдат подобно индивидуално конфигурирани, като напр. приложенията на един смартфон. Дисплеят на "Discover Pro" е изцяло стъклен. Инфотейнмънт програмата е допълнена от системите MIB2 "Composition Audio" (дисплей с редове, серия от основното оборудване) и "Composition Colour" (6,5-цола сензорен екран, серия от Caravelle Highline, Multivan Comfortline и California Coast).

Инфотейнмънт системи с интегрирана SIM карта

Важна нова характеристика на оборудването на всички инфотейнмънт системи е интегрирана SIM карта (eSIM). Тя принадлежи към серийното оборудване "Composition Colour" и може да бъде получена за "Composition Audio" като опция. С eSIM се отваря нов спектър на онлайн базираните функции и обслужване. Например функцията eCall: След инцидент системата автоматично изпраща позицията на автомобила към централа за спешни повиквания и създава телефонна връзка. Ако от колата не идва отговор, се информира спешна помощ. Освен това eSIM образува интерфейс към "Volkswagen We" - един нов свят на онлайн услугите.Системите с 8,0- и 9,2 цола на MIB3 предлагат характеристики като интернет радио и стрийм на музика.

Естественото говорно управление улеснява обслужването

Благодарение на eSIM обслужването е по-интуитивно и по този начин по-лесно.Защото новите 8- и 9,2-цолови инфотейнмънт системи в T6.1 в бъдеще ще реагират на естествено гласови команди. Гласовият вход се синхронизира онлайн чрез база данни и автоматично се превежда в цифрови команди. Както и при други смарт устройства, бързото събуждане е достатъчно, за да може T6.1 да слуша: В този случай: "Hey Bulli". След това напр. продължава така: "Искам да отида до Gendarmenmarkt в Берлин. И навигационната система залага точния адрес като следваща цел.

"Apple CarPlay" функционира сега и безкабелно

Чрез MIB3 се усъвършенства друг важен интерфейс: "App-Connect". Чрез тази функция могат да бъдат използвани смартфон приложения като "Google Maps", "Mediathek" или "Spotify" директно през дисплея на инфотейнмънт системата. Досега за тази цел винаги беше необходима кабелна връзка между смартфона и автомобила. За потребителите на iPhone този кабел във връзка с 8,0- и 9,2-цоловите системи отдавна е в историята: чрез Bluetooth и wireless "Apple CarPlay" веднъж сдвоеният iPhone се свързва автоматично с инфотейнмънт системата. Съвместимите смартфони от всички марки могат да се зареждат безкабелно - чрез индуктивна станция за зареждане на арматурното табло.

 

Нови детайлни решения правят перфекно работното ежедневие

Volkswagen Лекотоварни автомобили е разработил напълно нови функции, особено за ежедневна работа. Те включват 230-волтов контакт на седалката на водача и заключващо се отделение в двойната седалка от страната на спътника. Също така новопроектиран е вариант за товарене на изключително дълги товари, който сега вече може да бъде пъхнат под двойната седалка до шофьора (функция за подзареждане). По този начин се повишава максималната дължина на товарното пространство от 2450 мм на 2800 мм, респективно от 2900 мм на 3300 мм (удължено междуосие). Серийно транспортерът е оборудван освен това с отделно заключване на товарното пространство (за автомобили с разделяща стена). Товарното отделение може да се заключи отделно от кабината. Възможност 1: заключва се само товарното пространство (режим "Пощальон"). Възможност 2: Заключва се само шофьорската кабина (режим "Работилница"). Ще ги последва и "куриерски пакет" с още по-здрав дизайн на части от автомобила, които са подложени на силно износване, като генератора, акумулатора или задвижващите валове.

Плюс в оборудването на Transporter 6.1

Серийното оборудване на Transporter 6.1 е значително подобрено. За това говори Хайнц-Юрген Лоу, председател на Разпространение и маркетинг: "Ние довършихме серийното оборудване на транспортера чрез електрически устройства за повдигане на прозорците, централно заключване, електрически регулируеми и нагряващи се външни огледала, нови H7-фарове, вътрешно осветление с енергийноефективната LED-техника и радиосистема с Bluetooth устройство хендсфри."

 

Плюс в оборудването на Multivan 6.1

Volkswagen Лекотоварни автомобили значително разшири и стандартното оборудване на Multivan 6.1. Multivan 6.1 Trendline има например, в сравнение със своя предшественик, обновено арматурно табло, аудиосистема "Composition Colour" с 6,5 цола сензорен екран, електрическо задействане на зашитата за деца на вратите, нови H7 фарове и кожен мултифункционален волан. При Multivan 6.1 Comfortline между другото има и мултифункционален дисплей "Premium", декори на арматурното табло и страничните облицовки, пакет "Светлина & видимост", както и допълнителни USB интерфейси в купето. Серийното оборудване на Multivan 6.1 Highline допълнително беше допълнено с нови LED-фарове, нови LED задни светлини, "Park Assist" (вкл. "Parkpilot"отпред и отзад, и спирачна функция при маневриране), 8-цолова навигационна система "Discover Media" и "Digital Cockpit". Новото серийно оборудване на Caravelle и California ще бъде обявено по-късно.

Нов дизайн на предната част на производствената линия

Ако на света има лекотоварен автомобил, чийто дизайн да е перфектен, това е T6. И повече: За много фенове на автомобилите със задвижване на четирите колела, дизайнът отдавна е достигнал култов статус. Екипът на главния дизайнер Алберт Кирцингер съвсем съзнателно по тази причина заостри предната част. Кирцингер: "T6.1 стои с още по-голямо присъствие на пътя. Сега имаме голям вход за въздух, от който се нуждаем технически, дори наистина за модерните двигатели. В същото време успяхме да подчертаем ширината и да развием още по-рязък вид." Напречната греда от компактните фарове и горната част на решетката на радиатора стана по-тясна от тези на предшественика си."Ние сме проектирали нов двоен хромиран клипс в тази област, който се простира из цялата зона и служи като LED-лента за дневните светлини, докато достигне до фаровете. Колата показва своя собствена харизма и вече отдалеч се разпознава, че е T6.1." Според модела и оборудването предната част се персонализира чрез други детайли от хром. Също така новосмесен е спектърът от цветове и джанти.

2.0 TDI с до 199 к.с.

Новоконфигурирана беше и програмата на задвижването. Преднозадвижващият се T6.1 беше предложен за излизане на пазара с високоефективен 2,0-литров турбодизелов двигател (2.0 TDI). Всички те изпълняват стандарта за отработени газове Euro-6d-TEMP-EVAP. Новият основен двигател е с мощност 66 kW / 90 к.с. и по този начин стана по-мощен (преди 62 kW / 84 к.с.). В степента на мощност 2.0 TDI развива сега 81 kW / 110 к.с.; той замества предишните двигатели със 75 kW / 102 к.с. и 84 kW / 114 к.с. От предшественика са взети 2.0 TDI с 110 kW / 150 к.с., както и 2.0 TDI двойно турбо с 146 kW / 199 к.с. Двигателят 150-к.с. TDI може да се поръча като специално оборудване със скоростна кутия с двоен съединител (DSG), както със задвижване на всички колела 4MOTION (ръчна скоростна кутия или DSG). Топ версията 199-к.с. се предлага като серийно производство с DSG (опционално плюс 4MOTION).

Ами сега!
Изглежда браузърът ви не е актуален. Може би уебсайтът ни не работи оптимално. Повечето браузъри (но не и MS Internet Explorer 11 и по-стари) все още работят добре.

Препоръчваме ви да актуализирате вашия уеб браузър!
Последната версия може да гарантира добро изживяване навсякъде в Интернет.

Благодарим ви за посещението,
Вашият Volkswagen екип