Меню
Затваряне на менюто
Затвори

Volkswagen Лекотоварни автомобили, Argo AI и MOIA показват първите прототипи ID.BUZZ с възможности за автономно движение

Volkswagen Лекотоварни автомобили, Argo AI и MOIA показват първите прототипи ID.BUZZ с възможности за автономно движение

В рамките на изложението IAA Mobility, проведено в Мюнхен, Volkswagen Group представи един от първите пет прототипа на Volkswagen Лекотоварни автомобили със система за автономно движение, използващи технологичната основа на бъдещите изцяло електрически модели Bulli.

От началото на 2025 година серийната версия на ID.BUZZ AD1 (Autonomous Driving) ще се използва в различни услуги за мобилност като предлаганите от компанията MOIA. В Мюнхен е и европейската централа на Argo AI - глобалната технологична компания за системи за автономно движение, която си партнира с Volkswagen Лекотоварни автомобили в разработката на цялостната система за автономно управление SDS (self-driving system), включително карти, хардуер, софтуер и "облачна" поддържаща инфраструктура за ID. BUZZ AD1. В рамките на услугата за съвместна мобилност (т.нар. "ridepooling") на компанията MOIA, от 2025 година в Хамбург автономният ID. BUZZ AD1 ще превозва своите пътници до желаната цел напълно самостоятелно. "Volkswagen Group се трансформира от производител на превозни средства във водещ, софтуерно ориентиран глобален доставчик на мобилност", посочи главният изпълнителен директор на компанията д-р Херберт Дийс в рамките на събитието. "Ние сме компанията, която дава нова дефиниция на понятието мобилност - с устойчиви, свързани и безопасни решения за мобилност, насочени към бъдещите поколения."

 Argo провежда активни изпитания с прототипи на ID. BUZZ AD1 в много градски райони, включително и в Мюнхен. Системата за автономно управление на Argo включва множество сензори, софтуер и компютърни платформи, които набират пълна 360-градусова информация за околната среда на автомобила, предвиждат действията на пешеходци, велосипедисти и други участници в движението и управляват работата на задвижването, спирачната система и кормилното управление по начин, който да гарантира типичното за опитните водачи безопасно и естествено движение на автомобила.

 За да постигне безопасно автономно движение, системата на Argo AI използва видеокамери, радарни и лидар сензори. Специално разработеният от специалистите на компанията Argo Lidar е разположен високо на покрива на прототипите на ID. BUZZ AD1 и е в състояние да открива обекти на разстояние от над 400 метра. Неговата патентована гайгерова технология може да улавя дори и най-малките частици светлина (единичен фотон), поради което "вижда" отлично дори обекти с ниска отразяваща способност, като черни на цвят превозни средства например и така дава възможност за оформяне на много прецизна картина на околната среда .

Изпитанията на ID. BUZZ AD1 се извършват в сътрудничество с Volkswagen Лекотоварни автомобили в развойния център на Argo AI в Нойфарн, близо до Мюнхен. Argo разполага също и със закрит тестов полигон на площ от девет хектара в близост до летището в Мюнхен, на който се извършват реални симулации в уникалната за европейските условия на шофиране пътнотранспортна обстановка, в допълнение към изпитанията на основния полигон на компанията в САЩ. "Сформирането на тестовия автопарк на ID. BUZZ AD1 е крайъгълен камък в нашето партньорство с Volkswagen Лекотоварни автомобили", посочва Брайън Салески, основател и главен изпълнителен директор на Argo AI. "Стъпвайки на основата на нашето петгодишно развитие и опита от нашата дейност в големите градове със сложна инфраструктура в САЩ, ние очакваме с нетърпение да започнем скоро и реалните изпитания по улиците на Мюнхен в подготовка за премиерата на новата мобилна услуга за споделено пътуване с автономно движещи се автомобили на MOIA."

Движението във вътрешните градски части може да бъде облекчено чрез услугите за споделено пътуване (ridepooling) и в същото време да стане по-безопасно благодарение на системите за самостоятелно управление - "Системата за оценка на околната среда, включваща шест лидара, единадесет радара и четиринадесет видеокамери, разположени по целия автомобил, може да улови много повече информация от който и да било водач от неговото място зад волана", посочва Кристиан Зенгер, ръководител на отдела за автономно движение във Volkswagen Лекотоварни автомобили. Марката разполага със свое собствено поделение за развитие в областта на автономното движение и притежава дял от компанията Argo AI.

Докато ролята на Volkswagen Лекотоварни автомобили и Argo AI е свързана с разработката на автономните автомобили и системата за автономно управление, MOIA е третият важен участник в създаването на услуга за автономна мобилност. Дъщерното дружество на Volkswagen вече разполага с богат опит в областта на услугите за мобилност и управлението на автопаркове. За много кратко време MOIA създаде най-голямата в Европа услуга за споделено пътуване (ridepooling) с шофьори и изцяло електрически автомобили, която вече е превозила милиони пътници. От 2025 година MOIA ще бъде първата компания, която ще използва новия ID. BUZZ AD1. "С нашия опит и знания ние допринасяме за успешното сътрудничество с Argo AI и Volkswagen Лекотоварни автомобили и в допълнение към нашата редовна услуга ще разработим и нов вид услуга за автономна мобилност", посочи Робърт Хенрих, главен изпълнителен директор на MOIA. "Градовете по цял свят се стремят да постигнат по-ефективна и екологично благоприятна организация на движението. Услугата за споделено пътуване с автономни автомобили подобрява градската мобилност, повишава безопасността по пътищата и прави градовете по-привлекателни за живеене. Хамбург ще бъде първият град, който ще предложи новата услуга за автономно споделено пътуване."

1 ID.BUZZ AD - автомобилът не е в продажба

За Argo AI

Argo AI е глобална по мащаб компания за разработка на автономни технологични платформи със седалище в Питсбърг, Пенсилвания, САЩ. Компанията разработва технологии за автономно движение шофиране в сътрудничество с водещи автомобилни производители, сред които Ford Motor Company и Volkswagen Group, за да направи придвижването в градовете по-безопасно, лесна и приятно за всички. В Argo AI работят повече от 1200 души в изследователски и проектански центрове, разположени в Диърборн в щата Мичиган, Кранбъри в щата Ню Джърси, Пало Алто в щата Калифорния, САЩ и в Мюнхен, Германия. В момента Argo AI провежда изпитания на автономни превозни средства по обществената пътна мрежа в Маями, щата Флорида, Остин, щата Тексас и във Вашингтон, САЩ, както и в други градове в щатите Пенсилвания, Мичиган и Калифорния. Повече информация за Argo AI можете да намерите в интернет на адрес http://www.argo.ai

За MOIA

MOIA е дъщерно дружество на Volkswagen Group. Компанията разработва услуги за мобилност в Берлин и Хамбург и работи в сътрудничество с различни градски управи и местни доставчици на обществени транспортни услуги. В момента MOIA разработва и внедрява система за споделено пътуване (ridepooling), която да спомогне за избягване на необходимостта от индивидуален автомобилен трафик и за по-ефективно използване на пътната инфраструктура. Така градовете могат да бъдат освободени от задръстванията, шума и вредното въздействие на емисиите. От лятото на 2018 година MOIA предлага своята ridepooling услуга в Хановер, а на 15 април 2019 година той бе последван от Хамбург в качеството му на първия голям град с население над милион. Повече информация за MOIA можете да намерите в интернет на адрес http://www.moia.io

Volkswagen Лекотоварни автомобили: We Transport Success, Freedom and Future

В рамките на Volkswagen Group, VWN изпълнява и водеща роля в областта на автономното движение и в сферите на услугите за мобилност по направления Mobility-as-a-Service и Transport-as-a-Service, с което очертава и бъдещето на мобилността. По този начин марката прокарва път към обществото на утрешния ден с всичките бъдещи изисквания за чиста, интелигентна и устойчива мобилност. Всичко това се съдържа и в мотото на марката Volkswagen Лекотоварни автомобили - "We transport success, freedom and future" 

Ами сега!
Изглежда браузърът ви не е актуален. Може би уебсайтът ни не работи оптимално. Повечето браузъри (но не и MS Internet Explorer 11 и по-стари) все още работят добре.

Препоръчваме ви да актуализирате вашия уеб браузър!
Последната версия може да гарантира добро изживяване навсякъде в Интернет.

Благодарим ви за посещението,
Вашият Volkswagen екип