Меню
Търене
VW Bulli T1 Комби
VW Bulli T1 Комби

Ние реставрираме един VW Комби T1.

Bulli reloaded.

От 2014 г. до 2016 г. чрез съвместната работа на Porsche Austria (Volkswagen Лекотоварни автомобили) и завода PIA Mayer Linz с любов беше реставриран Volkswagen Комби T1, модел 1957 г.

Bulli завърши младежкото си пътешествие достойно на .

Как започна всичко.

VW Bulli T1 Комби червен

След усилено търсене през юни 2014 г. беше закупен Volkswagen Комби T1 модел 1957, който очевидно е произведен в малка серия от D'iteren − белгийския вносител на Volkswagen Лекотоварни автомобили. Тогава Bulli веднага беше закаран до Линц, където го посрещна силно мотивиран екип от стажанти. Стартът на един уникален и същевременно емоционален проект.

Демонтирането.

Демонтирането.

В рамките на няколко седмици Bulli беше грижливо разглобен от групата работници и беше проведена първа инвентаризация.

VW Bulli T1 Комби демонтаж

Боята е свалена.

С Bulli продължихме напред или трябва да се каже назад? Чрез скъпоструващ метод (с водна струя) му беше отстранена боята и - за да се избегне ново ръждясване - беше направено грундиране.

VW Bulli T1 Комби свалена боя

Подготовката.

Сега ще се реже.

Беше завършено премахването на боята на Bulli. Сега на дневен ред беше по-нататъшната подготовка. Беше рязан, напасван, заваряван, шлайфан, запълван и отново шлайфан!

Реставрация на VW Bulli T1 Комби

Идва ред на боята.

В края на 2015 г. имаше допълнителен ъпдейт в Bulli-проекта. Сега Bulli празнуваше втората си Коледа в Линц и подготовката за боядисването беше в разгара си.

Реставриране на VW Bulli T1 Комби боядисване

Принос за реставрацията в GO! Списанието за двигатели.

Проверка на бисквитките ...
Реставриране на VW Bulli T1 Комби

Двигателят.

Освен каросерията, сърцето на Bulli също беше разглобено на отделните си части и изцяло преработено. Преработката на двигателя беше извършена в няколко стъпки: в началото беше проверено, в какво състояние е двигателят. Беше решено, че корпусът на двигателя трябва да се смени, за да се спести време за работа и разходи. Някои отделни резервни части за съжаление не бяха налични.

Той живее!

Bulli беше отново сглобен, затова беше време да обединим изцяло преработения двигател с каросерията − сватбата. Чуха се първите тактове.

Проверка на бисквитките ...

Той е готов.

Той е готов.

През 2016 г. се работеше под пара върху Bulli. И благодарение на ангажираността на екипа на сервиза на Майер Линц, особено на работника Томас Пихлер, нашият T1 Комби успя да участва навреме през юли на 11-тото Bulli парти в Калс ам Гросглокнер.

VW Bulli T1 Комби Bulli парти

Последният да затвори.

Каквото е започнало преди повече от 2 години, е намерило своя успешен изход на 26 септември 2016. Нашият модел T1 Комби от 1957 г. беше обновен с педантичност и страст за безброй часове от специално обучения екип Майер Линц. Стартира свободен за втори живот!

Реставрация на VW Bulli T1 Комби

Принос за реставрацията в GO! Списанието за двигатели.

Проверка на бисквитките ...

Галерия.

Преживейте още веднъж най-важните стъпки от реставрацията на VW T1 Комби в нашата галерия.

VW Bulli T1 Комби червен
VW Bulli T1 Комби червен
VW Bulli T1 Комби
VW Bulli T1 Комби поглед отзад
VW Bulli T1 Комби демонтаж
VW Bulli T1 Комби демонтаж купе
VW Bulli T1 Комби свалена боя
VW Bulli T1 Комби свалена боя на задната част
VW Bulli T1 Комби свалена боя вътре в купето
VW Bulli T1 Комби рязане
Реставрация на VW Bulli T1 Комби
Боядисване на VW Bulli T1 Комби
Реставриране на VW Bulli T1 Комби боядисване
Реставриране на VW Bulli T1 Комби боядисване
VW Bulli T1 двигател
VW Bulli T1 Комби стационарно отопление
VW Bulli T1 Комби стационарно отопление
VW Bulli T1 Комби Bulli парти
VW Bulli T1 Комби Bulli парти
Реставрация на VW Bulli T1 Комби

Благодарение на ангажираността на екипа от няколко поколения на Bulli от Линц, новият Bulli от Porsche Austria бе превърнат в топ за възрастта си. През 2017 г. с гордост отпразнува своята 60-годишнина. Happy Bus-Day!!

Реставрация на VW Bulli T1 Комби
T1 Корпус на двигателя

Описание на двигател 1.192 m³:

Обща информация:

Двигателят на Volkswagen T1 е въздушноохлаждащ се четирицилиндров-четиритактов-карбураторен двигател с по два срещулежащи цилиндъра − на боксерен принцип − и висящи клапани. Той е фланцово свързан с четири винта към монтираната в гума рама за закрепване.

VW Bulli T1 двигател
VW Bulli T1 двигател

Картер

Картерът, състоящ се от две части, е произведен от лек метал по метода на леене под налягане. Двете половини са обработени заедно и затова могат да се сменят само едновременно.

Колянов вал

Всички четири опорни точки на коляновия вал са закалени. Лагерите 1, 2 и 3 са разделени и са изработени от стоманено-оловен бронз. Лагер 4 е алуминиева лагерна втулка. Осовите сили на бутане на коляновия вал поемат лагер 2. Маховикът със зъбно колело за стартера се държи от кух винт и се подсигурява срещу усукване с четири напасващи щифта на коляновия вал. Воланът и задвижващото колело на разпределителя са подсигурени с пружинен клин. Шестостенен винт задържа шайбата на клиновидния ремък на мястото й. Уплътнението на коляновия вал от страната на съединителя става чрез уплътнителен пръстен, на шайбата на клиновидния ремък чрез шайба за отклоняване на маслото.

Мотовилки

Четирите мотовилки са монтирани на коляновия вал със сменяеми оловно-бронзови лагери и носят бронзови букси за буталните болтове.

Бутала

Леките метални бутала със стоманени вложки носят три бутални пръстена, чието дъно е проектирано като маслообиращ пръстен. Буталните болтове са монтирани плаващо в отвора на мотовилката, в буталото те странично са подсигурени от осигурителни пръстени.

Цилиндри

Четирите цилиндъра от специална цилиндрова отливка са еднакви помежду си и могат заедно с принадлежащото им бутало да бъдат заменяни поотделно. За топлообмен с преминаващия охлаждащ въздух са изляти охлаждащи ребра.

Цилиндрова глава

Всеки два цилиндъра носят обща, подвижна и силно оребрена цилиндрова глава от алуминиева отливка с притиснати уплътнителни пръстени на клапана и водачи на клапана. Клапаните са разположени висящи в главата на цилиндъра. Контактните повърхности между цилиндрите и цилиндровата глава не носят уплътнение. Медно-азбестови уплътнителни пръстени, поставени отвън до контактната повърхност между цилиндрите и цилиндровата глава, допълнително предпазват от излизане на газове от горенето.

Управление

Разпределителният вал е монтиран в картера при отказ на специални лагерни букси три пъти. Задвижването от коляновия вал се осъществява чрез цилиндрични колела с коси зъбци. Колелото на разпределителния вал е от лек метал. Управлението на вентилите се осъществява от гърбиците през повдигача, повдигащите пръти и люлеещия се лост. При това всяка гърбица задейства последователно на всеки клапан два срещуположни цилиндъра. Изпускателните клапани са облечени със специална висококачествена хром-никелова стомана.

Охлаждане

Охлаждането на въздуха се осъществява чрез радиална вентилаторна вентилация. Вентилаторното колело седи на удължения вал на алтернатора. То се задвижва чрез регулируем клиновиден ремък от коляновия вал с удвоени обороти на двигателя. Вентилаторът засмуква въздух през отвор в корпуса си и го притиска върху силно оребрените цилиндри и глави на цилиндрите. При това въздухът се води от направляващи планки, които отчасти се намират в корпуса на вентилатора, отчасти обхващат цилиндрите. Управляван чрез термостат дроселов пръстен на входа на въздуха на вентилатора се грижи за бързото достигне и равномерното запазване на работната температура.

Картер

Смазването е проектирано като смазване на циркулацията на налягането със специално охлаждане на маслото.

Маслената помпа на зъбното колело е разположена от задвижващата страна на разпределителния вал и се задвижва от него. Маслото се взема от най-ниската точка на картера и се изтласква през масления охладител към маслените канали. Част от маслото се пресова през лагерите на коляновия вал в пробития колянов вал и смазва лагерите на мотовилката. Втора част смазва лагерите на разпределителния вал, трета се насочва над кухите брони към люлеещите се лостове и смазва техните лагери и стъбла на клапаните. Стените на цилиндрите, буталата и болтовете на буталата се смазват с центробежно масло. Изтичащото от точките на смазване масло се връща обратно в картера, където остатъците се улавят от сито в най-ниската точка на картера, преди маслото да влезе отново в кръговрата.

Масленият охладител се намира върху картера и се охлажда от всмуквания от вентилатора въздух. Той е монтиран в маслената линия, така че трябва да премине през маслото, изпомпвано от помпата, преди да стигне до отделните точки на смазване. Спадът на температурата в масления охладител е около 20° C. Чрез охлаждането, маслото поддържа пълната си способност за смазване, дори при много топло време и непрекъснато натоварване на двигателя.

Когато маслото е студено и следователно по-вискозно, клапан за повишено налягане кара маслото да потече директно в маслените канали, заобикаляйки масления охладител.

В напорния тръбопровод между маслена помпа и масления охладител е монтиран автоматичен превключвател за контролната лампа на налягането на маслото, който при налягане от 0,4 − 0,6 атм. отваря електрически контакт и по този начин прекъсва тока за контролната лампа

При включване на запалването и при ниско налягане на маслото лампата светва.

Disclaimer от Volkswagen

Показаните на изображенията превозни средства могат да се различават в някои детайли от актуалните, предназначени за България доставки. Част от показаното оборудване е опционално, което се доставя срещу доплащане. Всички посочени цени са необвързващо препоръчителни, некартелни и ориентировъчни, включващи 20 % ДДС и транспортни разходи. За допълнителна информация относно серийното и опционалното оборудване, най-учтиво Ви молим да се обърнете към най-близкия дилър на Volkswagen. Възможни са грешки и промени в цените.