От 2014 г. до 2016 г. чрез съвместната работа на Porsche Austria (Volkswagen Лекотоварни автомобили) и завода PIA Mayer Linz с любов беше реставриран Volkswagen Комби T1, модел 1957 г.
Bulli завърши младежкото си пътешествие достойно на .
Как започна всичко.
След усилено търсене през юни 2014 г. беше закупен Volkswagen Комби T1 модел 1957, който очевидно е произведен в малка серия от D'iteren − белгийския вносител на Volkswagen Лекотоварни автомобили. Тогава Bulli веднага беше закаран до Линц, където го посрещна силно мотивиран екип от стажанти. Стартът на един уникален и същевременно емоционален проект.
Демонтирането.
Демонтирането.
В рамките на няколко седмици Bulli беше грижливо разглобен от групата работници и беше проведена първа инвентаризация.
Боята е свалена.
С Bulli продължихме напред или трябва да се каже назад? Чрез скъпоструващ метод (с водна струя) му беше отстранена боята и - за да се избегне ново ръждясване - беше направено грундиране.
Подготовката.
Сега ще се реже.
Беше завършено премахването на боята на Bulli. Сега на дневен ред беше по-нататъшната подготовка. Беше рязан, напасван, заваряван, шлайфан, запълван и отново шлайфан!
Идва ред на боята.
В края на 2015 г. имаше допълнителен ъпдейт в Bulli-проекта. Сега Bulli празнуваше втората си Коледа в Линц и подготовката за боядисването беше в разгара си.
Принос за реставрацията в GO! Списанието за двигатели.
Двигателят.
Освен каросерията, сърцето на Bulli също беше разглобено на отделните си части и изцяло преработено. Преработката на двигателя беше извършена в няколко стъпки: в началото беше проверено, в какво състояние е двигателят. Беше решено, че корпусът на двигателя трябва да се смени, за да се спести време за работа и разходи. Някои отделни резервни части за съжаление не бяха налични.
Той живее!
Bulli беше отново сглобен, затова беше време да обединим изцяло преработения двигател с каросерията − сватбата. Чуха се първите тактове.
Той е готов.
Той е готов.
През 2016 г. се работеше под пара върху Bulli. И благодарение на ангажираността на екипа на сервиза на Майер Линц, особено на работника Томас Пихлер, нашият T1 Комби успя да участва навреме през юли на 11-тото Bulli парти в Калс ам Гросглокнер.
Последният да затвори.
Каквото е започнало преди повече от 2 години, е намерило своя успешен изход на 26 септември 2016. Нашият модел T1 Комби от 1957 г. беше обновен с педантичност и страст за безброй часове от специално обучения екип Майер Линц. Стартира свободен за втори живот!
Принос за реставрацията в GO! Списанието за двигатели.
Галерия.
Преживейте още веднъж най-важните стъпки от реставрацията на VW T1 Комби в нашата галерия.