Една мечта се сбъдва
Оригиналът: VW Bus − или наричан „Bulli“ − от 75 години е перфектният спътник за всички изисквания на професионалното и личното ежедневие.
Преживейте с нас омагьосващата история на Bulli − започваща от 1950 г., рождената година на T1 до актуалния модел T7. Дали като транспортер, като автомобил с товарна платформа, като минибус за транспортиране на пътници, като автомобил за ваканции или кемпер: С новосъздадената автомобилна категория "Бус клас" Volkswagen успява да предложи на пазара автомобил, който притежава разнообразие от варианти за използване. Така Bulli впечатлява по целия свят не само като мобилно "работно място", а също и като кемпер.
От поколения култовият модел печели сърцата на своите собственици. За някои е сбъдната мечта да тръгнеш към приключенията си със своя Bulli като подвижен дом на колела. На път с Bulli пътят и целта са истинска наслада. С всеки изминат километър той пише история, става по-богат на спомени и печели идеалната стойност за всеки Bulli-водач. Bulli е верен спътник и е част от живота на всеки негов фен. Така Bulli любителите се обединяват във фен сдружения и споделят своето удивление от можещия всичко автомобил на различни събития и срещи. Въпреки че Bulli не изневери през годините на своя дизайн, бусът продължи да се развива.
В този смисъл, дори и в бъдеще, той ще продължи да пише автомобилна история.
Модели
1950 г. стартира производството във Волфсбург
По това време в Германия растат нуждите от транспортни средства. По този повод е разработена нова категория автомобили. Първите скици на модела са от 1947 г. Те в голяма степен се доближават до по-късното изпълнение на буса, като например разделението на пространството или концепцията за задвижване.
1967 г. се произвежда втората генерация
От 1967 г. Volkswagen представя второто поколение на Transporter - T2. Новият Transporter е малко по-голям, с по-големи прозорци и цяло предно стъкло, плъзгаща се врата серийно производство и значително подобрена ходова част - преден мост със сферичен шарнир и заден мост със скосен задвижващ лост, разпознаваем по позицията на колелата. Задните колела запазват леко отрицателния си наклон при всички условия на шофиране.
През 1979 г. се появява Bulli с нов дизайн
Третото поколение на модела, представено през 1979 г., е с нов дизайн, отличаващ се съществено от този на двата предшестващи го модела, базирани на „костенурката“. Моделът T3 е значително по-голям (60 мм по-голямо междуосие) и по-широк (+125 мм). В шофьорската кабина и товарното отделение има значително повече място. Подът на автомобила е десет сантиметра по-дълбок, а товарният борд - съответно по-нисък.
През 1990 г. се появява изцяло ново поколение транспортери
През 1990 г. Volkswagen стартира с ново поколение транспортери. Изцяло новоконструираните Volkswagen Transporter и Volkswagen Bus, известни като T4, са с предно задвижване и със задвижващи агрегати, монтирани отпред. Що се отнася до броя версии на каросерията, T4 се предлага в повече модификации от своя предшественик.
Премиумпроизводственаталиния на Volkswagen от 2003 г.
Volkswagen Лекотоварни автомобили още веднъж надгради многообразието от предшестващи производствени серии на Transporter: за първи път този мултиталант се предлага с три височини на покрива. Той изпреварва предшественика си с допълнителен товарен обем. Нова е и версията на оборудване Shuttle. Универсалността се демонстрира и от единичната или двойна кабина при шасита за специални конструкции – независимо дали за товарни платформи, хладилни камиони или влекачи.
T6 излезе на сцената през 2015 г., последван от модернизирания T6.1 през 2019 г.
Като логична стъпка в еволюцията на своя предшественик, T6 се появи на автомобилната сцена през 2015 г. Нови двигатели, още по-интелигентни асистиращи системи и нова информационно-развлекателна система характеризират новия Bulli. Външно T6 може да бъде разпознат по обновената му предна част. Дори T6 търпи още усъвършенстване, както показва актуализацията му в лицето на T6.1, представен през есента на 2019 г. Volkswagen Лекотоварни автомобили пренесе култовия модел в ерата на дигитализацията. Новото арматурно табло на Bulli 6.1 се предлага за първи път с изцяло цифрови инструменти.
2021 г. - Първият Multivan с електромотор - eHybrid.
През 2021 г. на пазара се появява изцяло новият Multivan. Концептуално нов автомобил - за семейства и за работа, отличаващ се със съвременен дизайн, който своевременно носи гените на така характерната Bulli линия. Наред с това, моделът от седмото поколение надграджда с нови дигиталин функии и интелигентни асистиращи системи за водача. И по отношение на комфорта Multivan поставя нови стандарти. С варианта с plug-in хибридно задвижване, моделът обединява за първи път най-доброто от два свята - според условията, могат да се изминат разстояния до 50 км на изцяло електрическа енергия. За вас това означава: предефинирано удоволствие от шофирането, по-нисък разход на гориво и неутрално CO2 движение в чисто електрически режим. На по-дълги дистанции се преминава автомтично в режим ДВГ.

2022 г. - Напълно електрическа революция
Най-новото попълнение в семейството на Bulli е фундаментално различно от всичките си предшественици. ID. Buzz е първият изцяло електрически ван от Volkswagen Лекотоварни автомобили, който отвежда Bulli в нова ера. Дизайнът и технологията вървят в крак с времето и същевременно въплъщават емблематичните черти на първия Bulli, както визуално, така и концептуално.
2024 г. - Новите Transporter и Caravelle от седмо поколение
Новите Transporter и Caravelle от седмо поколение задават стандарти и отварят изцяло нови възможности пред своите собственици. С оригинален дизайн от Volkswagen Лекотоварни автомобили, значително по-голяма функционалност и множество ориентирани към бъдещето функции, най-новите попълнения в гамата предлагат не само по-голям комфорт на шофиране и товарен капацитет, но и още по-голяма гъвкавост.
Bulli-Vita
1950 - 1979
На 1 март стартира производството на Volkswagen Тип 2 - T1.
Bulli се предлага с по-добра вентилация и се сдобива със своя характерен издаден покрив.
Старт на производството на VW Бордови с двойна кабина.
От 1 юни Bulli за първи път има мигачи.
VW Bus се сдобива с по-широк заден капак. Така Samba версията за съжаление загубва ъгловия си прозорец.
Смяна на модела, T2 бус замества Bulli с предно стъкло на части.
Нова подсилена рама, нови брони и други детайли правят VW Bus по-безопасен.
Първо пробно шофиране с модел със задвижване на четирите колела, предшественикът на по-късно реализирания Syncro.
Представяне на новия T3 бус, по-скулест и по-голям от своя предшественик.
1981 - 2024
Първият дизелов двигател във VW Bus, с мощност 50 к.с.
Първият водоохлаждащ се бензинов двигател във VW Bus.
Задвижването на всички колела на Syncro има своя дебют във VW Bus.
На пазара излиза специалният, особено добре оборудван вариант на модел "Magnum".
Появява се T4. Сега с преден двигател и предно задвижване.
Всеобхватен фейслифт на T4, като VR6-двигателят се предлага и в минибуса.
T5 дебютира като пето поколение на Volkswagen Тип 2.
Фейслифт на T5.
T6: Шесто поколение световен успех.
Появява се новият Multivan. Multivan eHybrid вече се предлага като алтернатива на двигателите с чисто горене.
ID. Buzz става част от семейството на Bulli и дава пример за ерата на електрическата мобилност.
Дебют за двата най-нови модела в гамата - актуалните издания на Transporter и Caravelle от седмо поколение.
Bulli-числа
5 580 германски марки
Цена на Volkswagen Тип 2 1950.
9
Най-голям брой на местата за сядане в един VW Bus.
760 кг
Полезен товар на първия Bulli.
1956
Отваряне на завода за Volkswagen Transporter в Хановер
100 германски марки
Първоначална стойност на дела на VW през годината на първото издание 1960.
L53
Цветен номер за червено като восък за подпечатване, един от най-красивите нюанси на VW T1
1.455.034
Брой на T1 минибусите, които са конструирани в Хановер от 1956 г. до 1967 г.
7
Брой на прекъсвачите и регулаторите на арматурно табло серийно производство на T2 бус 1967.
25 к.с.
Мощност на първия двигател на VW бус от 1950 г.
M113
Код за поръчка за Сафари-прозорец, сгъваемото предно стъкло на T1.
2
Брой на експортираните в САЩ VW бус през първата 1950 г.
112 к.с.
Мощност на най-силния VW Bus T3 серийно производство (2,1 литра Wasserboxer).
50° 30'
Ъгъл на монтаж на първия дизелов двигател VW T3.
7
Брой на Bulli поколенията.
241
Точно наименование на типа на Samba бус като деветместен.
1969
Woodstock.
235 к.с.
Досега най-високата налична серийна мощност във VW Bus T5 3.2 V6.
75
Брой години, в които VW Bulli вече е построен - по-дълго от всеки друг сравним лекотоварен автомобил.
Bulli-Vita и Bulli-числата произлизат от книгата "Bulli Love" на издателство Delius Klasing (www.delius-klasing.de). информацията се отнася за Германия. Версия: 2015.
GO! Списанието за двигатели
на посещение до Bulli-изложбен център в Хановер
Проект в Австрия
Bulli reloaded
От 2014 г. до 2016 г. чрез съвместна работа на Porsche Austria (Volkswagen Лекотоварни автомобили Австрия) и завода PIA Майер Линц с любов беше реставриран Volkswagen Комби T1 модел 1957 г. Bulli завърши младежкото си пътешествие достойно на Bulli партито в Калс ам Гросглокнер.
© Volkswagen Акционерно дружество - Снимките, показващи модели T1, T2, T3 и T4, се предоставят с приятелската подкрепа на Volkswagen AG за илюстрацията на уебсайта. Изтеглянето или използването на снимките не е разрешено.