Меню
Търене

Повече за гумите

Вашите гуми правят средно една околосветска обиколка и са Вашият контакт с пътя. Те са съставени от над 200 материала, сред тях стомана и изкуствена коприна. С правилното налягане даже спестявате пари. Искате ли още интересни познания и полезни съвети? Има ги тук.

Безопасност, комфорт, разход на енергия – всичко това зависи от Вашите гуми.

ЕС етикета за гуми

Европейският етикет за обозначавана на гумите е задължителен за всички фабрично нови гуми от ноември 2012 г. От 1 май 2021 г. влезе в сила неговият нов дизайн с по-подробна информация за характеристиките на гумата. Разберете тук как класът на енергийна ефективност има връзка с разхода на гориво на автомобила. Също така научете какво означават различните пиктограми върху етикета, например за сцепление с мокра настилка, поведение при лед или сняг.

225 / 45 R17 94 W

Какво означават числата по моите гуми? Структура на гумите, диаметър на джантата, допустима максимална скорост... . Наред с производителя и името на продукта ще намерите и друга важна информация по Вашите гуми.

Ширина на гумите в мм
Съотношение височина-ширина
Тип на гумата
Диаметър на джантата в цолове
Товарен индекс
Скоростен индекс
1 / 6

Ширина на гумите в мм

Гумите за леки автомобили имат ширина между 125 мм и 335 мм.

Съотношение височина-ширина

Показва каква е височината на гумата изразено в % спрямо нейната ширина. Колкото по-малка е числовата стойност, толкова по-малка е контактната площ на гумата с пътната настилка.

Тип на гумата

Скелета на гумата се състой от фини нишки. При радиалните гуми, обозначавани с R, нишките са поставени под прав ъгъл спрямо посоката на въртене на колелото. При диагоналните гуми, обозначавани с D, нишките са косо разположени. Гумите, които се монтират, трябва да са от един и същи вид.

Диаметър на джантата в цолове

Монтажният диаметър на колелото варира обикновено от 10'' до 20''.

Товарен индекс

Показва допустимата товароносимост на гумата и нейната допустима максимална скорост. Например максимална товароносимост от 670 кг се обозначава с товарен индекс 94, при съответстващото на предписанията налягане на въздуха в гумата.

Скоростен индекс

Допустимата максимална скорост е посочена след индексна за товароносимост. При превишаване на скоростта, обозначена с индекс върху гумата, автомобилното колело гуми сцепление.

Поведение на зимните гуми на заснежена пътна настилка

Спирачен път от 50 км/ч до състояния на покой.

vw volkswagen stoßdämpfer bremsweg
Структура на гумата

Много слоеве за по-голяма сигурност

Гумата се състой от контактна повърхност и скелет.

Контактна повърхност

1. Протектор - за добро сцепление с пътя и по-сигурното преминаване през мокри участъци. 2. Бандаж на гумата - позволява висока скорост на движение.** 3. Стоманена оплетка** - подобрява стабилността на движение и намалява съпротивлението при движение.

Скелет на гумата (каркас)**

4. Вътрешна оплетка** - осигурява здравина на гумата и по-високо вътрешно налягане.** 5. Вътрешен слой** - осигурява херметичността на гумата.** 6. Борд** - защитава от странични увреждания.** 7. Сърцевина на борда** - допринася за стабилността, комфорта и по-доброто управление.** 8. Усилващ слой на борда** - грижи се за здравата връзка между гумата и джантата.** 9. Обръч на борда**- помага за стабилно движение и прецизен контрол.

Увреждания по гумата

Уврежданията по гумите поставя под риск Вашата безопасност, както и тази на останалите участници в движението. Затова трябва да бъдат отстранени. Научете повече за най-често срещаните видове повреди по гумите, възможните причини и последствия.

Неестествено износване на гумата

Ако износването е разпределено неравномерно по повърхността на гумата трябва да проверите: открийте възможната причина за неизправността според видовете увреждания.

Така Вашите гуми ще имат по-дълъг експлоатационен живот

Съвети за поддръжка на Вашите гуми. Максималният експлоатационен срок на гумите е 6 години – при условие, че не са повредени и протекторът не е износен по-рано. Какво можете да направите, за да издържат Вашите гуми по-дълго? Ето някои съвети.

Не загрявайте гумите
Далеч от бордюри
Правилното налягане
Контролирайте редовно
Балансирайте
Спазвайте сходимостта
Зимен сън и лятно съхранение
Поддържайте чисти
1 / 8

Не загрявайте гумите

Чрез Вашия стил на шофиране може да повлияете на скоростта на износване на гумите. Не загрявайте прекалено гумите и не правете резки стартове.

Далеч от бордюри

При паркиране се пазете от бордюра: Това може да повреди външната обвивка и вътрешната конструкция на Вашите гуми.

Правилното налягане

Ниско налягане. По-интензивно износване. Контролирайте редовно налягането на гумите и го повишавайте, когато пътувате с повече товар. Внимавайте обаче: и прекалено високото налягане нанася вреди.

Контролирайте редовно

Измервайте редовно дълбочината на протектора и проверявайте гумите за повреди и деформации.

Балансирайте

При всяка смяна балансирайте гумите. Това увеличава експлоатационния живот и същевременно предпазва лагерите, системата за управление и окачването.

Спазвайте сходимостта

Само когато геометрията на осите е правилна, Вашите гуми се износват равномерно. Вашите гуми се износват различно? Регулирайте отново сходимостта.

Зимен сън и лятно съхранение

Само когато геометрията на осите е правилна, Вашите гуми се износват равномерно. Вашите гуми се износват различно? Регулирайте отново сходимостта.

Поддържайте чисти

Пазете Вашите гуми от допир с масло, грес и гориво.

Правилното налягане в гумите

По-нисък разход. По-голяма сигурност.

Често задавани въпроси

Налягането според предписанията ли е?

Подходящото налягане може да откриете в ръководството за експлоатация и от вътрешната страна на капачката за резервоара. То може да се различава до 1 bar в зависимост от товара, който ежедневно се превозва.

Добре ли е да се шофира с по-напомпани гуми?

Ако налягането в гумата е прекалено високо, силите между пътя и автомобила се пренасят само през средната част на гумата. Това означава не само по-лош комфорт, но и неравномерно износване на гумата, което води след себе си до по-бързото ѝ амортизиране.

Как да измеря налягането?

Манометри за измерване на налягането може да откриете на бензиностанциите. От ноември 2014 всеки един автомобил е стандартно оборудван със система за следене на налягането в гумите. При възможност, проверявайте налягането на гумите, докато те са студени. Ако измервате налягането на топла гума, не трябва да го спадате ръчно до препоръчителните стойности.

Гумата ми спада ли?

Налягането в гумата спада средно с 0,1 bar в рамките на 3 месеца. Ако налягането спада по-бързо, гумата или вентила най-вероятно изпускат. Следете ги и ако имате съмнения се свържете с най-близкия до Вас Volkswagen партньор.

Имате въпроси или желаете да запишете час?

Намерете сега оторизиран сервиз на Volkswagen

Използвайте функцията за търсене и намерете на най-близкия до Вас оторизиран сервиз на Volkswagen. Запишете си час само с няколко клика на мишката по телефона или дирекно онлайн.