Меню
Търене
Обслужване на електрически автомобили
VW ID. Buzz товарна версия
VW ID. Buzz товарна версия

Обслужване на електрически автомобили

35% по-малко разходи за обслужване при автомобил с електрическо задвижване

Поддръжката и грижите за автомобил с електрическо задвижване се различава от тези при автомобилите с класически двигател с вътрешно горене: няма запалителни свещи, няма изпускателна система, няма трансмисия. А това пести време и средства. Въпреки това редовното обслужване в оторизиран сервиз е важно и не трябва да се пропуска.

Според Института за автомобилна индустрия (IFA) към Университета по икономика и околна среда (HfWU) в Нюртинген-Гайслинген разходите за ремонт и поддръжка при електрическите автомобили са с около 35% по-ниски от класическите двигатели с вътрешно горене. Различия има и при регулярните инспекционни обслужвания на автомобилите.

Ein Ladekabel für den Volkswagen ID. Buzz

Отговори на често задавани въпроси

Защо електрическите автомобили се нуждаят от по-рядко обслужване?

Заради различната система на задвижване в електрическите автомобили не се монтират много от частите, използвани при традиционните двигатели с вътрешно горене. Сред тях са въздушният, горивният и масленият филтър, компоненти от системата за охлаждане на двигателя, запалителните свещи, както и износващи се части като изпускателната система или съединителя. Електромобилите използват трифазни синхронни електродвигатели, при които няма износващи се вследствие на контакт и триене четки. Затова те практически не изискват почти никаква поддръжка. Наред с това, автомобилите задвижвани на електричество са без ръчна скоростна кутия. На кратко: по-малкият брой компоненти означава по-ниски разходи за сервизна поддръжка.

Кои компоненти трябва да се проверяват редовно при автомобилите задвижвани с електричеств?

Спирачките са сред компонентите, които както и преди изискват редовна поддръжка. При електрическите автомобили обаче традиционната спирачна система се използва в по-малка степен и подмяната на износващи се части се налага по-рядко. Този факт се дължи преди всичко на рекуперацията. Това означава, че по време на спирачния процес се осъществява преобразуване на кинетичната енергия в електрическа, която от своя страна зарежда батериите. Този процес действа като моторна спирачка, благодарение на което традиционната спирачна система се използва и износва по-малко в сравнение с автомобилите с двигатели с вътрешно горене.

В същото време кормилната уредба, климатичната система, продължават да изискват редовно сервизно обслужване, а инспекционните прегледи трябва да се извършват на интервали, сходни с тези при автомобилите с двигатели с вътрешно горене.

От една страна, някои от типичните за двигателите с вътрешно горене компоненти са отпаднали. От друга страна обаче към инспекционната листа за поддръжка на електрическите автомобили се добавят други специфични елементи. Един от тях е акумулаторната батерия, която подлежи на визуална проверка: в рамките на общото сервизно обслужване се преглеждат куплунгът за зареждане и кабелите, както и състоянието на самата акумулаторна батерия.

Как степента на износване при електромобила може да бъде сведена до минимум?

Повечето електромобили използват литиево-йонни акумулаторни батерии. Ако искате да се грижите добре за батерията на Вашия автомобил, не я оставяйте с по-малко от 20% заряд за по-дълги периоди от време.

Подобно на смартфоните, които също използват литиево-йонни батерии, подходът при презареждане на акумулаторната батерия на електрическите превозни средства може да удължи експлоатационния й срок. Зареждането с променлив ток в домашни условия например е за предпочитане пред зареждане с постоянен ток от станция за бързо зареждане. Тъй като акумулаторната батерия е най-скъпата част от електромобила, правилното отношение и грижите за нея винаги ще бъдат от полза.

Собствениците на електрически автомобили трябва да следят и друга важен износващ се компонент, какъвто са гумите. Електромобилите се отличават с много по-висок въртящ момент от повечето автомобили. Честото бързо ускорение обаче може да доведе до по-бързо износване на гумите. Така че умереният старт е за предпочитане, а при покупка и поддръжка на гумите трябва да имате предвид специалните изисквания на електрическите автомобили към тях.

Колко често трябва да се посещава сервиз?

В зависимост от оборудването, изминатия пробег или възрастта на автомобила е необходимо обслужване на фиксиран или гъвкав интервал от време. При автомобилите задвижване с електричество отговорът на този въпрос е по-лесен. Ние обобщихме за Вас тази информация за e‑Crafter, Multivan eHybrid и ID.моделите.

Сервизни интервали при e-Crafter

При този модел инспекцията трябва да е според следните събития:

1 В зависимост от това, кое събитие настъпи първо.

Илюстрация на електромотора в e-Crafter.

Сервизни интервали при Multivan eHybrid

1 В зависимост от това, кое събитие настъпи първо.

Сервизни интервали при всички ID. модели

Според указанията на таблото, но не по-късно от две години и без ограничение в пробега със смана на спирачна течност и филтър на купе.

Може още да Ви интересува

Имате въпроси или желаете да запишете час?

Намерете сега оторизиран сервиз на Volkswagen

Използвайте функцията за търсене и намерете на най-близкия до Вас оторизиран сервиз на Volkswagen. Запишете си час само с няколко клика на мишката по телефона или дирекно онлайн.