· Caddy1) вече се предлага и в ниво на оборудване Flexible със задна седалка, която може да се трансформира в преграда между пътническото и товарното отделение
· Caddy Flexible може да се поръча във варианти с нормално и с дълго междуосие (Махi)
· Максимална гъвкавост с възможност за превоз на до петима души или за използване на товарен обем до 3100 литра в Caddy Flexible
· Caddy Flexible се предлага и във вариант eHybrid2) с възможност за до 120 километра пробег на изцяло електрическа тяга
· Оценката за безопасност на Caddy Cargo от Euro NCAP е повишена на „Platinum“ благодарение на серийното оборудване с многобройни системи за асистенция на водача
· Caddy вече и в нови варианти на задвижване TSI, TDI и eHybrid
Никога досега в своята история Caddy не е предлагал подобна гъвкавост – с представянето на новата версия Caddy Flexible, потребителят има свободата да решава в последния момент кого или какво да вземе със себе си. Основен принос за това има конструкцията на втория ред седалки, която дава възможност за сгъване и превръщане в преграда между пътническото и товарното отделение. С тези свои възможности Caddy Flexible може да превозва по избор от двама до петима души или различни по обем стоки и материали. Само с едно лесно движение триместната задна седалка може да се трансформира в стабилна преграда с цел обезопасяване на товарите в товарното отделение. Когато седалката е в сгънато положение, товаро-разтоварните дейности могат да се осъществяват както отстрани през плъзгащите се врати, така и отзад. Изключително гъвкавият нов Caddy Flexible може да бъде поръчан от Volkswagen Лекотоварни автомобили не само във варианти с бензинови TSI и дизелови TDI двигатели, а и в plug-in хибридна версия на задвижване. Новият Caddy eHybrid дава възможност за допълнителна гъвкавост – шофирането на изцяло електрическа тяга с нулеви локални емисии изисква само едно натискане на бутон.
С премиерата на новия Caddy от моделна година 2025 Volkswagen Лекотоварни автомобили разширява своята гама от успешни семейни пътнически ванове и лекотоварни версии за градски доставки и прави възможностите за избор изключително богати и разнообразни. Клиентите вече могат да избират не само сред познатите и доказали се бензинови и дизелови двигатели, а и да се възползват от предимствата на Caddy и Caddy Cargo във вариант eHybrid навсякъде, където условията изискват пълно или частично движение на изцяло електрическа тяга с нулеви локални нива на емисиите.
Повече гъвкавост благодарение на възможността за трансформация на седалката на втория ред. Наред с това, моделната гама на Caddy ще бъде разширена допълнително и с версията Flexible с хомологация N1, която може да бъде поръчана във варианти с нормално и дълго междуосие, както и с пълната гама разновидности на задвижването, предлагани за Caddy. Специалната характеристика, отличаваща новия Caddy Flexible сред останалите предложения на пазара е конструкцията на триместната обща седалка на втория ред, която при необходимост позволява бързо и лесно сгъване и трансформация в стабилна преграда на товарното отделение. По този начин вместимостта на товарното отделение може да бъде увеличена в рамките на секунди и потребителите могат да преценят във всеки отделен случай дали ще използват автомобила като двуместен или петместен, както и дали ще транспортират по-голям обем от стоки, инструменти и материали.
Благодарение на максималния товарен обем от 2500 литра при Caddy Flexible с нормално междуосие и до 3100 литра в Caddy Maxi, моделът може да се адаптира гъвкаво спрямо съответните транспортни изисквания. Версията Caddy Flexible Maxi например позволява натоварване едно зад друго на две палета - точно както при моделите без задна седалка. Товарното отделение е напълно достъпно през двете странични плъзгащи се врати, а товарното отделение може да бъде поръчано по избор изцяло затворено или с остъкляване.
Вече и в PHEV вариант – разнообразието от системи за задвижване при Caddy нараства. В допълнение към 2,0-литровия TDI и 1,5-литровия TSI агрегат, гамата на Caddy се разширява и с рlug-in хибриден вариант2), базиран на 1,5-литровия TSI двигател с мощност 85 кВт. Рlug-in хибридната система (PHEV, съкратено от „Plug-In-Hybrid Electric Vehicle“) на Caddy eHybrid добавя към него и тягов електродвигател, с който системната мощност достига 110 кВт, а максималният въртящ момент - до 350 Нм. Благодарение на акумулаторната батерия на системата с нетен капацитет 19,7 кВтч, моделът може да измине до 122 километра* на изцяло електрическа тяга. Рlug-in хибридното задвижване може да бъде поръчано и при Caddy Flexible.
Потребителите на Caddy eHybrid могат сами да решат кога желаят да използват електрическия пробег само с едно докосване на дисплея на арматурното табло - в началото на пътуването, на по-късен етап или накрая, когато движението на изцяло електрическа тяга е необходимо за изминаване на последните километри до крайната цел. За смяната на предавките при версията с рlug-in хибридно задвижване се грижи автоматична трансмисия с изцяло електронно управление (shift-by-wire).
Тяговата акумулаторна батерия на системата при Caddy eHybrid може да се зарежда в домашни условия с помощта на правотокови (DC) зарядни устройства с мощност до 50 кВт или от стенни зарядни модули тип wall box на променлив ток (AC) и максимална мощност 11 кВт. Времето за пълно зареждане (от 0 до 100%) на Caddy eHybrid отнема до 2,5 часа при използване на станция с променлив ток и мощност 11 кВт, а при употреба на бързозарядна станция на постоянен ток и средна мощност 40 кВт, зареждането от 10 до 80% отнема около 26 минути.
Caddy eHybrid се предлага от Volkswagen Лекотоварни автомобили като петместен пътнически и като двуместен лекотоварен вариант с нормално междуосие, както и в Maxi PHEV версия с дълго междуосие и седемместен капацитет в пътническата модификация. Всички plug-in хибриди са оборудвани с шестстепенна предавателна кутия с два съединителя (DSG).
Пътническата версия на Caddy eHybrid развива максимална скорост от 183 км/ч, а при Cargo eHybrid тя достига 181 км/ч. Съчетанието от динамичното електрическо задвижване и мощния бензинов TSI двигател дава възможност за постигане на максимална енергийна ефективност и движение без локални вредни емисии според изискванията на редица общини в градовете или отделни градски центрове, достъпът до които в бъдеще може да бъде ограничен в определена степен.
Новите версии на Caddy1) с конвенционални двигатели с вътрешно горене като дизеловите варианти TDI с предно предаване и максимална мощност 75 кВт са оборудвани серийно с шестстепенна механична предавателна кутия, докато при вариантите с максимална мощност 90 кВт се използва седемстепенна предавателна кутия с два съединителя (DSG). На разположение за предварителни поръчки е и Caddy TSI с бензинов двигател и максимална мощност 85 кВт, при който могат да избират между механична предавателна кутия и автоматична трансмисия с два съединителя (DSG).
Оценка за безопасност Platinum от Euro NCAP за многобройните включени в серийното оборудване системи за асистенция на водача. Специалистите на Volkswagen Лекотоварни автомобили са разширили серийното оборудване на Caddy Cargo от моделна година 2025 с множество системи за асистенция на водача. Стандартната за модела гама вече включва арматурно табло с изцяло цифрови показания, а гласовият асистент IDA с функция ChatGPT вече може да се поръча допълнително за модела.
В бъдеще всички модели Caddy ще бъдат стандартно оборудвани с функция за динамично разпознаване на пътните знаци Dynamic Road Sign Display, темпомат, сензори за контрол на дистанцията при паркиране на заден ход Park Distance Control и усъвършенствана версия на функцията за следене за загуба на концентрация и сънливост у водача Advanced Driver Attention & Drowsiness Monitor. Лекотоварните версии Cargo включват нови допълнения към оборудването като странични въздушни възглавници и въздушни завеси, многофункционална камера, индикатор за загуба на налягане в гумите Tyre Pressure Loss Indicator, система за поддържане на лентата за движение Lane Assist и система за аварийно спиране Front Assist със разпознаване на пешеходци и велосипедисти. Друга нова стандартна функция в Caddy Cargo е и мултифункционалният волан, който вече се предлага в пътническите версии.
Наред с други мерки за повишаване на безопасността, добавянето на тези нови системи за асистенция на водача донесе на Caddy Cargo от Volkswagen Лекотоварни автомобили още по-високо признание в тестовете за безопасност на Euro NCAP в сегмента на лекотоварните автомобили и бе отличен с най-високата оценка Platinum през месец юни 2024 година.
Разход на гориво/eмисии:
1) Caddy/Caddy Maxi (включително Caddy Flexible): среден разход на гориво при TSI/TDI*: 4.8–-6.8 л/100 км, средни емисии на CO₂: 126–-154 г/км; CO₂ емисионен клас: D-E
2) Caddy eHybrid/Caddy Maxi eHybrid (PHEV)**: усреднен комбиниран енергиен разход: 18.3–19.4 кВтч/100 км; усреднен комбиниран разход на гориво: 0.4–0.5 л/100 км; комбиниран пробег на изцяло електрическа тяга: 113-122 км; комбинирани усреднени емисии на CO₂: 10-12 г/км; комбиниран разход на гориво при изтощена акумулаторна батерия: 6.1–6.6 л/100 км; комбинирани емисии на CO₂ при изтощена акумулаторна батерия: 139-151 г/км; CO₂ емисионен клас: B-E
Caddy Cargo eHybrid/Caddy Cargo Maxi eHybrid (PHEV)**: усреднен комбиниран енергиен разход: 18.5–19.4 кВтч/100 км; усреднен комбиниран разход на гориво: 0.5–0.5 л/100 км; комбиниран пробег на изцяло електрическа тяга: 112-120 км; комбинирани усреднени емисии на CO₂: 11-12 г/км; комбиниран разход на гориво при изтощена акумулаторна батерия: 6.3–6.6 л/100 км; комбинирани емисии на CO₂ при изтощена акумулаторна батерия: 143–151 г/км
* Максимално възможна зарядна мощност. Зарядният процес и поведението на акумулаторната батерия на различните зарядни станции може да се различава дори ако тяхната мощност в кВт е еднаква. В допълнение към мощността на зарядната станция в кВт, влияние върху стойността на протичащата между станцията и батерията енергия има и максималният заряден ток. Освен това въздействие върху процеса на зареждане и върху максимално възможната в даден момент зарядна мощност оказват температурата на околната среда, температурата на акумулаторната батерия и нивото на нейното зареждане. Посочената тук максимална стойност на зарядната мощност е изчислена при предписаните от WLTP условия - температура от приблизително 23°C и ниво на зареждане от 5%. Ако тези параметри се отклонят от споменатите условия, зарядната мощност също може да се отклони от определената стандартна стойност
* Данни съгласно предписаната от WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure) процедура за измерване