Гамата на Transporter се разширява с нов бордови вариант с двойна кабина и две нови версии Kasten

  • Вариант с бордова каросерия и двойна кабина – шестместното изпълнение с товарна площ от 4,2 м2 е перфектно лекотоварно превозно средство за приложение в строителството и горското стопанство
  • Новият вариант Kasten Plus – VW Transporter в пет- или шестместно изпълнение, разработен специално за комбиниран товаропътнически транспорт
  • Новият вариант Kasten с L-образна преградна стена – заедно с работния екип от до пет човека, това изпълнение може да превозва до обекта и оборудване с много голяма дължина и надеждно закрепване в товарното пространство

Хановер – Volkswagen Лекотоварни автомобили разширява моделната гама на новото поколение Transporter. След класическия вариант Kasten (за превоз на товари) и версията Kombi (за пътнически превози), своята пазарна премиера отбелязват още три варианта - Transporter с бордова товарна каросерия, двойна кабина и внушителна товарна площ (с възможност за поръчки за България от ноември 2025), Transporter Kasten Plus за комбинирани товаропътнически превози (наличен за поръчки в България) и базирано на Kasten Plus изпълнение с така наречената L-образна преградна стена между кабината и товарното пространство (не се предлага в България към този момент). Последните два варианта могат да бъдат конфигурирани с турбодизелов двигател или с изцяло електрическо задвижване, а бордовият товарен вариант на новото поколение Transporter – и с plug-in хибридна система на задвижване. Volkswagen Лекотоварни автомобили предлага Transporter с петгодишна гаранция на пазара в България.

Бордови вариант с двойна кабина. В продължение на десетилетия този специализиран вариант, популярен и с краткото название „Pritsche DoKa”, заема неизменно своето място сред най-търсените продукти в производствената гама на Volkswagen Лекотоварни автомобили. На практика тази версия на Transporter почти няма конкуренти на пазара и се представя изключително успешно в строителния сектор и особено в пътното строителство, както и в дейностите, свързани с горското стопанство, ландшафтната архитектура и градинарството. Вариантите с предно предаване предлагат турбодизелов двигател (TDI) с избор на максимална мощност от 81 кВт/110 к.с. и 110 кВт/150 к.с. Поради често специфичните области на приложение извън обхвата на асфалтираната пътна мрежа, Volkswagen Лекотоварни автомобили предлага новия Transporter „Pritsche Doka“ и в изпълнение със система за двойно предаване 4MOTION. При нея се използва турбодизелов двигател (TDI) с мощност 110 кВт/150 к.с. и осемстепенна автоматична трансмисия. Същият предавателен механизъм се предлага и като допълнително оборудване при варианта с предно предаване и 110 кВт. За първи път при новото поколение, версията с бордова каросерия може да се поръча и с електрическа система за задвижване със степени на мощност 100 кВт/136 к.с., 160 кВт/218 к.с. и 210 кВт/286 к.с. Високоволтовата акумулаторна батерия на електрическия Transporter със задно предаване е с нетен капацитет от 64 кВтч, а трансмисията при всички e-Transporter варианти е едностепенна автоматична.

Товарна площ от 4,2 квадратни метра.Оборудването на бордовата версия с двойна кабина на Transporter включва дълго междуосие, двуместна обща седалка за пътниците до водача и триместна обща седалка на втория ред в кабината. Тя е оборудвана с четири врати, а зад нея е разположена бордовата товарна платформа с дължина 2169 и широчина 1945 милиметра. Височината на товарния праг е между 956 и 980 милиметра, а падащите странични бордове са с усилена алуминиева конструкция. Полезният товар на бордовия вариант достига до 1073 килограма, а общото допустимо тегло на прикачния товар – до 2500 килограма. За специални приложения на автомобила е възможно клиентът да се откаже от бордовата платформа и вместо това да монтира индивидуална надстройка върху шасито.

Kasten Plus. В моделната гама на новото поколение на Transporter отново се включва товаропътническият вариант Kasten Plus за комбиниран превоз на товари и пътници. Оборудването на тази версия включва триместна обща седалка на втория ред, а седалката за пътниците до водача на първия ред може да се поръча в едноместно и двуместно изпълнение, с което общият пътнически капацитет заедно с водача нараства до шест места. Пътническото и товарното отделение са разделени помежду си с пластмасова преграда с прозорец. Kasten Plus е оборудван серийно с плъзгаща се врата отдясно, а плъзгащата се врата от страната на водача може да се поръча като допълнително оборудване. Във всички случаи плъзгащите се врати са с остъклени прозорци*.

За първи път в гамата – вариантът Kasten с L-образна преградна стена. Изпълнението на Transporter Kasten с L-образна преградна стена между пътническото и товарното пространство е разработен за комбиниран превоз на товари и пътници, като водачът и пътниците на първия и втория ред са надеждно отделени от товарния отсек чрез метална преграда с L-образен профил, която предпазва пътуващите на втория ред седалки и отстрани. Използването на тази конфигурация дава възможност товарното пространство от страната на водача да достига чак до първия ред седалки и така освобождава място за превоз на много дълги предмети. Като допълнително оборудване това изпълнение на Transporter Kasten се предлага и с двуместна обща пътническа седалка на първия ред, а серийното му оборудване винаги включва две странични плъзгащи се врати. Плъзгащата се врата от дясната страна на каросерията се оборудва серийно с остъклен прозорец*.

Допълнителни възможности за луксозно оборудване и рlug-in хибридна система на задвижване. По желание на клиента, новите Kasten варианти могат да бъдат конфигурирани и с Allterrain оборудване „PanAmericana“, като освен допълненията към вътрешното оборудване, версиите „PanAmericana“ се отличават със своите стабилни защитни панели от външната страна на каросерията. Освен това, Transporter Kasten Plus се предлага и в луксозна версия „Edition“ със 17-цолови алуминиеви колела и черно лаково покритие на покрива. Гамата от задвижващи агрегати при новите Kasten варианти е изключително богата – моделите се предлагат не само в изпълнения с турбодизелов двигател и изцяло електрическо задвижване (аналогични на тези при „Pritsche DoKa“), но и с plug-in хибридно задвижване (системна мощност 171 кВт/232 к.с.), предно предаване и CVT автоматична трансмисия.

* Всички посочени в този текст данни за серийното/допълнителното оборудване се отнасят на този етап за моделната гама, предлагана в Германия. Transporter се предлага с право на ползване на данъчен кредит.